افزایش میزان نشر کتاب در آذربایجان‌شرقی/  کتاب سال استان معرفی‌ می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایچان‌شرقی از معرفی کتاب سال استان خبر داد و گفت: سال گذشته ١٧٠٠ عنوان کتاب در استان منتر شد که امسال این آمار به رقمی نزدیک به دو هزار عنوان کتاب خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «محمد محمدپور» امروز در مراسم رونمایی از چند اثر حوزه دفاع مقدس که همزمان با نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز صورت گرفت، با تاکید بر غنای ادبیات این عرصه گفت: اهالی قلم باید در حوزه دفاع مقدس حضوری موثری داشته باشند تا زوایای پنهان دفاع مقدس را به نسل جدید و نسل های آتی تبیین کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، پرداختن به ادبیات دفاع مقدس را یک ضرورت دانست و ادامه داد: دفاع مقدس در هشت سال تجربه شد، ولی آثار معنوی آن همچنان در فرهنگ ما جاری است. آن دوران معدن بی کران فضایل بود که باید به نسل جدید معرفی شود.

وی اظهار کرد: ورود بر رمز و رموز دوران با شکوه دفاع مقدس یک ضرورت است. این معانی نه تنها به جامعه ایرانی بلکه به جامعه بشری تعلق دارد.

محمدپور در پایان این نشست از معرفی کتاب سال استان خبر داد و گفت:در سال ٩٢  در استان ٧٨٠ عنوان کتاب منتشر شد. در سال ٩٦ این آمار به ١٧٠٠ عنوان کتاب رسید  و امسال قطعا آمار انتشار کتاب در استان آذربایجان شرقی به رقمی نزدیک به دو هزار عنوان کتاب خواهد رسید. این آمار نشان دهنده تلاش دست اندرکاران فضای تالیف و نشر است. 

وی افزود: در هفته کتاب استان، کتابهای نمونه انتخاب و معرفی خواهند شد و طی مراسمی از خالقین این آثار تجلیل خواهد شد.

گفتنی است، شانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز و ششمین نمایشگاه نشر دیجیتال از ٢٩ مهر لغایت ٤ آبان در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تبریز برگزار می شود و علاقهمندان می توانند هر روزه از ساعت ١٠ الی ٢٠ از این نمایشگاه دیدن کنند.

کد خبر 736004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha