دستگاه های اجرایی در طول سال به فرهنگ کتاب و کتابخوانی توجه داشته باشند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: هفته کتاب و کتابخوانی حالت سمبلیک دارد و باید دستگاه های اجرایی در طول سال به فرهنگ کتاب و کتاب خوانی توجه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، حسین مسگرانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان در جلسه برنامه ریزی و هماهنگی بیست و ششمین دوره هفته کتاب و انجمن کتابخانه های عمومی سیستان و بلوچستان بیان داشت: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی از موضوعاتی است که باید مورد توجه مسئولان استانی قرار گیرد.

 

وی با بیان اینکه هفته کتاب مهمترین رویداد فرهنگی و  شاخص در طول سال است، افزود: همه سازمانهای فرهنگی و آن دسته از دستگاه های اجرایی که در حوزه فرهنگی و اجتماعی نقش آفرینی می کنند در اجرای برنامه هایی متناسب با ترویج فرهنگ کتاب و  کتابخوانی در هفته کتاب و کتاب بخوانی پیشگام شوند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ادامه داد: هفته کتاب و کتابخوانی حالت سمبلیک دارد و باید دستگاه های اجرایی در طول سال به فرهنگ کتاب و کتاب بخوانی توجه داشته باشند.

 

مسگرانی خاطرنشان کرد: قبل از برگزاری این جلسه با همه سازمان ها و نهادهای اجرایی مکاتبه انجام شده تا برنامه های پیشنهادی خودشان را  در حوزه  هفته کتاب و کتابخوانی ارائه دهند؛ از میان این سازمان ها شش سازمان برنامه های خودشان را اعلام کرده اند و باقیمانده در این جلسه برنامه های خودشان را اعلام خواهند کرد.

 

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ادامه داد: در وضعیت موجود که با گرانی کاغذ روبه رو هستیم همه ما باید تلاش بکنیم که فرهنگ کتاب و کتابخوانی رونق پیدا کند.

 

مسگرانی گفت: علی رغم آنچه که مورد انتظار ما است فرهنگ کتاب و کتابخوانی جایگاه خودش را پیدا نکرده و سیستان و بلوچستان در میزان سرانه مطالعه کتاب نسبت به دیگر استانها فاصله معناداری دارد.

 

وی افزود: در سطح ملی به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی 40 شهر و 40 جشن کتاب و 40 تقدیر از نویسندگان پیش بینی شده  که در استان دو شهر پیشنهاد داده می شود که در این مورد معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان پی گیر هستند.

 

مسگرانی گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان با 9 برنامه، اسناد کتابخانه ملی با 7 برنامه،  ورزش و جوانان با 7 برنامه، جهاد دانشگاهی با 6 برنامه، شورای اسلامی شهر زاهدان با 4 برنامه مشارکت خودشان را در اجرای ویژه برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی اعلام کرده اند.

 

وی از ارائه پیشنهاد اجرای برنامه هایی از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به برخی از ادارات و سازمان های دولتی خبر داد و افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این آمادگی را دارد تا در برپایی نمایشگاه کتاب با سایر دستگاه های اجرایی مشارکت داشته باشد.

 

وی افزود: چقدر خوب است که صدا و سیمای استان برنامه هایی خاص ویژه هفته کتاب و کتاب بخوانی داشته باشد و به مشکلات ناشران و نویسندگان بپردازنند.

 

مسگرانی گفت: مهمترین رویدادی که اداره کل فرهنگ و ارشاد پیش بینی کرده همایش تجلیل از خادمان کتاب و کتاب خوانی است که در این مراسم تقدیر از کسانی در حوزه چاپ، نشر، نویسندگی و رسانه های فعال در حوزه کتاب و مدیرانی که به این حوزه توجه دارند، انجام می شود؛  نهاد کتابخانه های عمومی استان نظیر چنین مراسمی را دارند که در این مراسم کتابداران و مسئولین کتابخانه ها و انجمن ها فعال در عرصه کتاب و کتاب خوانی مورد تقدیر قرار می گیرند.

 

کد خبر 737554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha