هدفمندی یارانه‌ها اساسی‌ترین گام در راستای اعتلای عدالت اجتماعی است

فرماندار تبریز، اجرای طرح هدفمند سازی یارانه‌ها را اساسی‌ترین گام در راستای اعتلای عدالت اجتماعی در کشور عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان آذربایجان شرقی، محمود چمنی فرماندار تبریز، شب گذشته (4 آذر) در همایش بررسی اهداف و نتایج اجرای هدفمند سازی یارانه ها در تبریز اظهار کرد: اجرای هدفمند کردن یارانه یک ضرورت است و اساسی‌ترین گام در راستای اعتلای عدالت اجتماعی بوده و سبب تقویت و رشد اقتصادی کشور خواهد بود.

 

وی افزود: زنان و مردان ایران اسلامی با اجرای این قانون سند افتخار بزرگی را به ثبت جهانی رسانیدند چرا که خود مید‌ان دار این کار بزرگ بودند.

 

چمنی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بسته‌های حمایتی در 9 بخش تصویب شده است که بخش‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، حمل و نقل، نان، خدمات الکترونیکی، انرژی، تعاونی‌ها، حمایت شهرداری‌ها و دهداری از برنامه‌های حمایتی دولت است.

 

وی همچنین از اعطای وام به بخش‌های تولیدی برای تأمین و تغییرات تجهیزاتی توسط دولت خبر داد.


چمنی هدف اصلی در اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها را اصلاح الگوی مصرف عنوان کرد و افزود: یکی از فواید دیگر این طرح این است که توان صادرات کشور را افزایش داده و در نهایت منجر به اشتغال خواهد شد.

 

فرماندار تبریز با بیان اینکه الگو شدن ملت ایران و آغاز شکوفایی اقتصادی در ایران سبب عصبانیت و ناراحتی استکبار شده است، ابراز کرد: ایران به‌عنوان یک الگوی اقتصادی جهانی برای ملت‌ها خواهد شد و این عمل باعث عصبانیت استکبار شده به همین دلیل، چشم دیدن ایران را به عنوان ام‌القرای جهان اسلام ندارند.


علی‌اکبر پورجمشیدیان، فرمانده سپاه عاشورای استان نیز در این مراسم گفت: قانون هدفمندسازی یارانه‌ها یک تحول و جراحی بزرگ اقتصادی است که در تاریخ سابقه ندارد و می‌توان از آن به عنوان نقطه عطفی در تاریخ ایران یاد کرد.

 

وی با اذعان به این مطلب که این طرح از سال‌ها قبل مطرح بوده و کمتر دولتی جرأت اجرای این کار بزرگ را داشت، خاطرنشان کرد: اجرای این طرح ملی بزرگ یا به عبارتی قانون هدفمند کردن یارانه‌ها می‌تواند از افتخارات دولت اصولگرا باشد.

 

پورجمشیدیان با اشاره به این مطلب که بحث قطع یارانه‌ها در کشور مطرح نیست و منظور مدیریت کردن و رساندن صحیح یارانه‌ها به مردم است، تصریح کرد: این طرح با عزم مردم و مسئولان به مرحله اجرا درآمد و رسالت ما نیز کمک به دولت در اجرای این طرح است چرا که موفقیت این طرح پیروزی بزرگ ملت ایران محسوب شده و گامی اساسی در رشد و پویایی کشور است.

 

فرمانده سپاه عاشورا افزود: اجرایی شدن این طرح که باب میل استکبار جهانی نبوده و با تبلیغات مسموم سعی در خدشه‌دار کردن این حرکت عظیم دارند، صبر و بصیرت همه جانبه را می‌طلبد تا دشمنان ایران اسلامی را مأیوس کند.


پایان پیام/
 

کد خبر 7391

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha