نمایشگاه کتاب گیلان با حضور بیش از ۴۰۰ ناشر برگزار می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از برپایی چهاردهمین نمایشگاه کتاب گیلان با حضور بالغ بر ۴۰۰ ناشر کشوری و استانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، فیروز فاضلی، امروز (دوشنبه، ۲۱ آبان) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با محوریت نمایشگاه کتاب گیلان گفت: چهاردهمین دوره نمایشگاه کتاب گیلان از ۲۶ آبان در محل دائمی نمایشگاه‌های استان برپا می‌شود.

 

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه نمایشگاه کتاب گیلان به فرهنگ تبدیل شده است افزود: این نمایشگاه سیصد و هفتادمین نمایشگاه کتاب استانی است که با حضور بالغ بر ۴۰۰ ناشر برپا می‌شود.

 

وی ادامه داد: همچنین ۳۵ ناشر گیلانی نیز کتب خود را در این نمایشگاه عرضه می‌کنند.

 

فاضلی با اشاره به تخفیف ۳۰ درصدی در چهاردهمین نمایشگاه کتاب گیلان تصریح کرد: ۲۰۰ غرفه نمایشگاهی تا یکم آذر کتب ناشران استانی و کشوری را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهند.

 

وی به مشکلات حوزه نشر که بر اثر افزایش قیمت کاغذ و کاهش عرضه آن ایجاد شده، اشاره کرد و افزود: اقتصاد نشر با شعار نمی‌چرخد بلکه نیازمند اقدامات عملی است و برپایی این نمایشگاه فرصتی جهت رونق اقتصاد فرهنگی و تقویت ناشران استانی است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان برپایی نمایشگاه کتاب را مطالبه‌ عمومی گیلانی‌ها اعلام و بیان کرد: جامعه کتابخوان گیلان در انتظار برپایی نمایشگاه کتاب هستند.

 

وی با اشاره به وجود برخی کم و کاستی‌ها در حوزه فیزیکی نمایشگاه که مورد سوال خبرنگاران بود افزود: ما متولی هستیم و متصدی امر، ناشران هستند. غرفه‌آرایی از وظایف ناشران است و هر کس باید برای ارائه بهتر و هنرمندانه خود تلاش کند.

 

وی نمایشگاه کتاب گیلان را بزرگترین رویداد فرهنگی استان دانست و تصریح کرد:۱۶ کتابفروشی استان در نمایشگاه حضوری فعال دارند.

 

 

کد خبر 739197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha