خروج آمریکا از برجام مغایر با حقوق بین‌الملل است

ملک شاهی با اشاره به این‌که خروج آمریکا از برجام مغایر با حقوق بین‌الملل است، گفت: شاید مصوبه دیوان لاهه تاثیری در رفتار آمریکا نداشته باشد، اما حیثیت و ابروی این دولت از بین می رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «الله یار ملک شاهی» امروز در سی و یکمین همایش اتحادیه کانون های وکلای دادگستری سراسر کشور در تبریز، اظهار داشت: خروج آمریکا از برجام در تضاد آشکار با مقررات بین المللی بوده و حتی دیوان بین المللی لاهه نیز با دلایل مختلف و متنوع بر آن صحه گذاشته است.

رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با بیان این‌که موضع گیری بجا و منطقی کانون وکلای دادگستری در دفاع از حق و حقوق ملت آزاده ایران اسلامی باید جزو رسالت ها و ماموریت های این نهاد باشد، خاطرنشان کرد: مساله خروج آمریکا از برجام می تواند از سوی حقوق دانان و وکلای دادگستری پیگیری شود، 

ملک شاهی با اشاره به این‌که خروج آمریکا از برجام مغایر با حقوق بین‌الملل است، تصریح کرد: هرچند دولت ترامپ به تصمیمات بین المللی بی توجهی نشان می دهد، اما قطعا رأی دادگاه لاهه حیثیت و آبروی این دولت را در مجامع بین المللی خدشه‌دار می کند.

نماینده مردم کوهدشت و رومشگان در مجلس با اشاره به این‌که باید کانون های وکلا پرچم دار این موضوع باشد، افزود: اگر کانون ها به شکل فعال در مسایل سیاسی ورود پیدا کنند به دلیل جایگاه رفیع آنها ضمن اینکه اعتبار خود را ارتقا می دهند.

وی تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران را نقض آشکار قواعد بین المللی دانست و گفت: عدم دسترسی به دارو و معالجه در تضاد آشکار با ماده 55 منشور سازمان ملل متحد است.

ملک شاهی افزود: کانون وکلای دادگستری نهادی ارزشمند و متشکل از عناصری دانشمند، دلسوز، پاکدامن و پاک دستاست که به دلیل غیر دولتی بودن آن، مورد پذیرش نهادهای بین المللی نیز است.

رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، استقلال کانون های وکلای دادگستری را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: این عنصر جدایی ناپذیر در طول سالیان متمادی بدون توجه به غوغاسالاری سیاسی در ادوار مختلف حفظ شده است.

 

کد خبر 740031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha