اکسپوی تبریز با ۱۳۶ اثر هنری از ۸۳ هنرمند

دبیر اجرایی سومین دوره‌ی اکسپوی تبریز گفت: ۱۳۶ اثر هنری از ۸۳ هنرمند از تبریز در چهار رشته‌ی “نقاشی، مجسمه، عکس و خوشنویسی” به نمایش گذاشته شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، سومین دوره نمایشگاه فروش آثار هنری تبریز با حضور مسؤولان و جمعی از هنرمندان حوزه هنرهای تجسمی در چهار رشته‌ “نقاشی، مجسمه، عکس و خوشنویسی” در هتل کایا لاله پارک گشایش یافت.

دبیر اجرایی این نمایشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان در تبریز، اظهار داشت: ۱۳۶ اثر هنری از ۸۳ هنرمند از تبریز در چهار رشته‌ “نقاشی، مجسمه، عکس و خوشنویسی” در اکسپوی آثار هنری تبریز به نمایش گذاشته شده است.

«محمد محمودی» افزود: از مجموع هنرمندان، ۵۴ هنرمند نقاش، ۱۱ هنرمند عکاس، ۱۱ هنرمند خوشنویس و هفت هنرمند مجسمه‌ساز در این نمایشگاه آثار خود را در معرض فروش می‌گذارند.

وی با بیان این‌که نمایشگاه در نتیجه هفت ماه تلاش و برنامه‌ریزی برپا شده است. افزود: از مجموع کل آثار ۹۱ اثر شامل نقاشی، ۱۶ اثر خوشنویسی، ۱۸ اثر عکس و ۱۱ اثر مجسمه است.

محمودی با تاکید بر این‌که هدف از برگزاری این نمایشگاه صرفا ارائه آثار هنری یا برگزاری جشنواره هنری نبوده بلکه گامی در راسته توسعه اقتصاد هنر و فروش آثار هنری است، گفت: برای ترویج فرهنگ خرید آثار هنری باید تدریجا فرهنگ‌سازی کنیم.

دبیر اجرایی سومین دوره نمایشگاه فروش آثار هنری تبریز تصریح کرد: این پتانسیل و تمکن مالی در شهر تبریز وجود دارد که مردمانش خریدار آثار هنری باشند.

وی با تاکید بر این‌که شهر تبریز ظرفیت ویژه‌ای در تولید آثار هنری دارد، اما متاسفانه در حوزه خرید و فروش وضعیت چندان مطلوب نیست، افزود: باید به صورت تدریجی، فرهنگ استفاده از آثار هنری در اماکن مختلف شهر ایجاد شود تا مردمان از هنر و آثار هنری شناخت پیدا کنند.

 

کد خبر 740444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha