امروز تنها راه نجات، احیای کارکردهای مساجد است

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد یزد با اشاره به اهمیت توجه به کارکردهای مساجد گفت: امروز تنها راه نجات، احیای کارکردهای مساجد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، حجت الاسلام مصطفی گرجی، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد یزد ( 1 آذر) در مراسم گردهمایی عظیم گروه های سرود کانون های فرهنگی هنری مساجد یزد گفت: فلسفه حضوری پیامبر اکرم(ص) به منظور نجات بشریت از گمراهی و جهالت به سمت روشنی بوده است که ایشان نیز مسجد را به عنوان پایگاه اصلی خود انتخاب کرده اند و ما معتقدیم که امروز نیز تنها راه نجات احیای کارکردهای مساجد است.

 

وی افزود: خواستگاهی تمامی فعالیت های فرهنگی در مساجد است که ما نیز در این راستا گام برداشته ایم تا خواستگاه ما که مسجد باشد و علاوه بر مناسک دینی جهت بارور کردن اعتقادات و نیازهای اجتماعی مردم فعالیت گسترده ای داشته است.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد یزد خاطرنشان کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد به عنوان بازوان مساجد فعالیت های فرهنگی و هنری در مساجد را پیگیری می کنند که بعد از ربع قرن از تاسیس کانون های مساجد، نگاهی دوباره به کارکردهای مساجد شده است و با این نگاه مسجد جایگاه خود را در بین مردم پیدا می کند.

 

حجت الاسلام گرجی تصریح کرد: کانون های فرهنگی هنری در بیانیه ماموریت جدید خود درب به روی تمامی افراد باز کرده است و تمامی افراد نیز می توانند فعالیت های فرهنگی و هنری را دنبال کنند.

 

وی ادامه داد: با تلاش های انجام شده مسئولان اساسنامه کانون های فرهنگی هنری مساجد را به تصویب برسانند و ماموریت را تشریح کرده اند که در مراکز استان ها به صورت متقن پویایی مسجد صورت گیرد.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد یزد بیان کرد: این اجتماع نوجوانان مساجد در قالب اجرای سرود تلاش های فراوانی کرده اند و استان یزد به عنوان پایلوت و جایگاه اصلی سرود و برگزار کننده جشنواره کشوری سرود نیز حرکت را آغاز کرده اند.

 

کد خبر 742244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha