تأکید بر ضرورت مبارزه با فساد در سيستم اداري کشور

رحمتی با تاکيد بر ضرورت مبارزه با فساد در سيستم اداري گفت: فساد حاکم در سيستم اداري قابل انکار نيست، اين فساد کمر کشور را دارد مي شکند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «جواد رحمتي» در بيست و چهارمين همايش ملي توسعه صادرات غيرنفتي در تبريز، اظهار داشت: امروز بايد دستگاه ديپلماسی با تلاشي مضاعف فضا را در آن طرف مرزها براي توليدکنندگان و صادرکنندگان ما تصويب کند و اين مهم با تعامل دو جانبه ميسر خواهد بود.

سرپرست استانداري آذربايجان شرقی خاطرنشان‌ کرد: امروز بايد حاکميت ديپلماسي مناسبي را بدون جناح بندي جديدي در دنيا با عقلانيت و تعامل ايجاد کند.

وي با اشاره به شرايط سخت اقتصادي حاکم بر کشور گفت: امروز دوران سختي را مي گذرانيم که به اعتقاد من وضعيت حاکم حاصل از سوء مديريتي است که داشته ايم و راه حل اين مشکلات نيز به مديريت برمي‌گردد.

رحمتی افزود: افراد بايد در سيستم دولتي مسئوليت هاي خود را درست انجام داده و پاسخگوي عملکرد خود باشند. امروز معنا ندارد بخش دولتي از گمرکي گله مند باشد که زير مجموعه دولت است.

وي با تاکيد بر ضرورت مبارزه با فساد در سيستم اداري گفت: فساد حاکم در سيستم اداري قابل انکار نيست، اين فساد کمر کشور را دارد مي شکند.

رحمتي حمايت همه جانبه از فعالان بخش خصوصي را ضروري دانست و گفت:کسي که در شرايط فعلي کار توليدي مي کند کارش از عبادت بالاتر است، و کسي که براي معيشت حداقلي مردمي تلاش مي کند بايد مورد حمايت و احترام قرار گيرد.

وی خواستار ورود و جدي دولت به بحث موانع و مشکلات فعاليت هاي بخش خصوصي در امر صادرات شد و گفت: به عنوان کارگزار دولت درخواست دارم اين موانع را برطرف کنيم، درد دل‌هايي که توسط فعالان بخش خصوصي مطرح مي‌شود بايد در جمع هاي تخصصي تبديل به راه کار شده و اين راهکارها به دستور العمل تبديل شود و از طريق ارائه لوايح به مجلس موانع قانوني نيز حل شود.

سرپرست استانداري آذربايجان شرقي با تاکيد بر اينکه ديگر زمان صحبت کردن صرف گذشته است، خاطرنشان کرد: مشکل ما اين است که ما مديران درآمد و هزينه هستيم و ما آموزش هاي لازم  همسو با مدل هاي جديد اقتصادي براي برون رفت از مشکلات را نديده ايم از اين رو براي رفع مشکلات نيازمند همراهي بخش خصوصي هستيم.

کد خبر 742287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha