خانه شیخ محمد خیابانی مرمت و بازسازی شد

پروژه مرمت و بازسازی خانه شیخ محمد خیابانی با اعتباری بالغ بر ۲۱۰۰ میلیون ریال در سال ۹۶ آغاز و در آبان ماه سال جاری پایان یافت.

«حمید نیکو رأی»، شهردار خامنه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز اظهار داشت: پروژه مرمت و بازسازی خانه شیخ محمد خیابانی به دنبال تملک این بنا در سال ۹۲ و ثبت آن در سال ۹۵ با شماره ۳۱۳۹۳ در فهرست آثار ملی کشور آغاز شده است.

وی هدف از اجرای این پروژه را حفظ و احیای بناهای تاریخی و توجه ویژه به پتانسیل های گردشگری و بهبود و اصلاح بافت‌های ناکارآمد شهری دانست و گفت: این پروژه، با اعتباری بالغ بر ۲۱۰۰ میلیون ریال در سال ۹۶ آغاز و در آبان ماه سال جاری پایان یافت.

نیکو رأی افزود: احیای میراث فرهنگی راهکاری مناسب جهت دستیابی به منابع درآمدی پایدار و گامی بلند در مسیر رشد و توسعه شهری و شناساندن قدمت و اصالت شهر خامنه است.

شهردار خامنه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رونمایی از تمبر درختان چنار ۱۷۰۰ ساله شهر خامنه گفت: درختان کهنسال چنار خامنه به عنوان یکصد و بیست و چهارمین اثر طبیعی ثبت شده در فهرست آثار ملی، جزء مناطق هدف گردشگری شهرستان به شمار می‌روند.

وی افزود: این امر فرهنگی سهم بسزایی در شناساندن تاریخ و تمدن شهر خامنه دارد که در همین راستا و به منظور ارج نهادن به این اثر ملی ارزشمند، تمبر این درختان با همکاری اداره کل پست استان ثبت، تهیه و چاپ شد.

کد خبر 742629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha