معنویت و عقلانیت لازمه اجرای عدالت در جامعه هستند

سردار خرم گفت: گر بخواهیم در عرصه عدالت برقراری گام برداریم، باید تقوا، معنویت و عقلانیت را مورد توجه قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، سردار «عابدین خرم» امروز در همایش بسیجیان حقوق‌دان با تأکید بر این‌که انقلاب اسلامی احیاگر قواعد و قوانین اسلام در بطن مدیریت جامعه بوده است، اظهار داشت: یک حکومت بر مبنای سه اصل «عدلیه، نظمیه و بلدیه» برپا می‌شود.

فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین و شیرین‌ترین اثر یک حکومت، عدالت محوری و قانون مداری است؛ اگر این دو مورد در بنای یک حکومت رعایت شود، موجب استحکام جامعه خواهد شد.

وی با تاکید بر این‌که عدالت محوری و قانون مداری در ابعاد اقتصادی، اجتماعی و... به پویایی جامعه را دوام می‌دهد، افزود: جوهره نظام اسلامی، دین مداری و دین محوری است که این موارد اگر با عدالت عجین شود، شیرین خواهد بود.

فرمانده سپاه عاشورا خاطرنشان کرد: برای رسیدن به یک جامعه پویا، عدالت باید به گفتمان تبدیل شود و برای گفتمان‌سازی عدالت نیز باید جامعه‌ای فعال و کوشا داشته باشیم، چرا که ترقی جامعه وابسته به رعایت عدالت است.

سردار خرم با بیان اینکه در گفتمان عدالت باید به سه عامل «تقوا، معنویت و عقلانیت» توجه کرد، یادآور شد: تقوا علاوه بر اینکه از لحاظ شخصی یک چراغ راهنما است، نقاط تاریک زندگی را روشن کرده و همچنین جنبه اجتماعی و مدیریتی نیز دارد.

وی در ادامه تاکید کرد: اگر بخواهیم در حوزه عدالت قدم‌های موثری برداریم، باید تقوا را در رأس امور قرار داده و همچنین معنویت و عقلانیت را که دیگر رکن اجرای عدالت در جامعه هستند را مورد توجه قرار دهیم.

وی افزود: اگر سه عامل «تقوا، معنویت و عقلانیت» در جامعه اجرایی شوند، دادگاه‌های کشور کمتر درگیر شکایت‌ها خواهد بود.

کد خبر 745153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha