جزییات طرح نیلوفری/۱۵ طرح نهایی برای بازآفرینی راه‌آهن تهران- تبریز

عضو هیئت‌رییسه شورای شهر تهران با توضیح جزییات طرح نیلوفری گفت: از میان ۱۰۵ طرح ۱۵ طرح به مرحله نیمه‌نهایی رسیده‌اند.

 

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، «زهرا نژادبهرام» در حاشیه یکصد و هشتمین جلسه شورا و در جمع خبرنگاران در خصوص طرح نیلوفری گفت: طرح نیلوفری یا مسابقه بازآفرینی محور شهری مربوط به طراحی طبقه فوقانی تونل راه آهن تهران- تبریز است.

 

عضو هیئت رییسه شورای شهر تهران افزود: یک فضای مناسب برای طراحی شهری در منطقه 17 و 18 ایجاد شد و شورای شهر در برنامه 97 طراحی این طرح را بر عهده سازمان نوسازی گذاشت و مصوب شد که برای این موضوع هزینه شود.

 

وی افزود: سازمان نوسازی نیز در راستای بودجه ذکر شده یک اعلام عمومی برای مسابقه طراحی شهری انجام شد و اوایل آبان ماه گذشته حدود 105 طرح انتخاب شدند.

 

نژادبهرام تصریح کرد: 15 طرح از مجموع 105 طرح رسیده به مرحله نهایی رسیده که از بین آنها سه طرح خارجی و 12 طرح داخلی است.

 

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: برای اولین بار است که فردی با این وسعت در بافت فرسوده داریم و این به منزله تغییر نگاه در مدیریت شهری است.

 

نژادبهرام با بیان اینکه در مدیریت شهری رویکرد مهمی است که رخ داده در راستای عدالت برای همه مناطق شهری است، خاطرنشان کرد: طرح هایی که به مرحله داوری رسیده اند یکی از ویژگی های آن این بوده که تیم طراحی باید حتما یک جامعه شناس در مجموعه خود می داشت.

 

وی تاکید کرد: توجه مدیریت شهری به ظرفیت ها بیانگر آن است که زیبایی معماری تنها ملاک اثر نیست بلکه تاثیرگذاری آن طراحی نیز مورد توجه است.

 

نژادبهرام ادامه داد: به 15 طرح انتخاب شده مبلغی بابت کمک هزینه داده شده است و تا اوایل اسفند فرصت دارند تا طرح خود را نهایی و ارایه کنند.

 

وی گفت: طرح ها پس از ارزیابی نهایی میزان بودجه و هزینه کرد لازم برای آن تعیین می شود تا در بودجه 98 لحاظ شود.

 

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: طرح های مشابه و برگزاری مسابقه در خصوص طراحی بافت فرسوده این ظرفیت را در اختیار همه ایده ها قرار می دهد تا بتوانند طرح های نو و تاثیرگذار ارایه کنند.

 

نژادبهرام با بیان اینکه مشابه این طرح را در منطقه 16 هم داریم، گفت: با معاونت حمل و نقل، راه آهن، شهرداری منطقه هماهنگی هایی انجام داده ایم تا موضوع را بررسی کنند و آخرین وضعیت موجود از نظر اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی طرح ارزیابی شود و پس از اعلام نظر کارشناسان ببینیم که آیا منطقه 16 نیز مانند منطقه 17 و 18 از ظرفیت و پتانسیل موجود برای اجرای طرح مشابه برخوردار است یا نه.

 

عضو هیئت رییسه شورای شهر تهران یادآور شد: برای آنکه مسایل اجتماعی را در بافت فرسوده داشته باشیم باید به موضوع نوسازی و طرح هایی در راستای نوسازی بافت فرسوده توجه داشته باشیم.

 

 

کد خبر 748902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha