آغاز سلسله جلسات فهم زبان قرآن در خانه‌های نور آذربایجان‌شرقی

سلسله جلسات فهم زبان قرآن در خانه‌های نور کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان‌شرقی آغاز شد.

محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین طرح‌های قرآنی دبیرخانه کانون های مساجد استان برگزاری سلسله جلسات فهم زبان قرآن در خانه‌های نور است.

وی با بیان این‌که 14 باب خانه نور کانون فرهنگی هنری مساجد استان، مجری این طرح قرآنی هستند، خاطرنشان کرد: این جلسات با محوریت آموزش مفاهیم سوره‌های جزء سی‌ام قرآن کریم پیگیری می شود، که کتاب درس‌نامه زبان فهم قرآن سطح متوسطه نوشته حجت الاسلام حمید محمدی به عنوان منبع آموزشی مورد استفاده قرار می گیرد.

محمدپور ادامه داد: پیش از آغاز این طرح؛ 14 مربی برگزیده قرآنی از مجموع 67 باب خانه نور استان در دوره آموزشی ارتقاء و توانمندسازی مربیان خانه های نور در شهر مقدس قم شرکت کردند که هم اکنون آموخته‌های خود را در کانون های استان انتقال می دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی افزود: قرار است در پایان طرح از سه مربی فعال بر اساس ارزیابی‌های اعلام شده؛ تجلیل بعمل آید، ضمن این‌که به منظور کارآمدی اجرای طرح مقرر شده در سطح کانون های مجری آزمون پایان دوره به صورت الکترونیکی برای شرکت کنندگان برگزار شود.

وی افزود: دانش‌آموختگان منتخب دوره نیز در نهایت همزمان با همایش بیست و ششمین سالگرد تأسیس ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در تبریز مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

کد خبر 750594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha