420 نفر از زائران حج تمتع کردستانی افراد مسن هستند

مسئول اعزام و ثبت نام زائران حج و زیارت استان کردستان از اعزام تعداد 420 نفر افراد کهنسال از این استان به سرزمین وحی در آبان سال جاری خبر داد.

هیوا شاه محمد نژاد، مسئول اعزام و ثبت نام زائران حج و زیارت استان کردستان به خبرنگار شبستان در سنندج گفت: این افراد متولد سال های 1310 و ماقبل آن هستند که تا تاریخ پنجم فروردین سال 87 ثبت نام کرده اند.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه این افراد با تشخیص پزشک کاروان توانسته اند یکی از بستگان خود را که دارای فیش حج تمتع هستند با خود همراه کنند، اظهار داشت: تاکنون سهمیه 123 نفر همراه برای این افراد صادر شده است.

 

شاه محمد نژاد در ادامه افزود: امسال در مجموع یک هزار و 625 زائر از استان کردستان همراه با 100 نفر عوامل اجرایی و در قالب 11 کاروان به حج تمتع مشرف می شوند.

 

وی با بیان اینکه 15 نفر از زائران امسال استان اهل تشیع و مابقی اهل تسنن هستند، افزود: امسال بیشترین قیمت کاروان در استان 43 میلیون و 192 هزار ریال و کمترین قیمت 34 میلیون و 685 هزار ریال است.


شاه محمد نژاد در ادامه حج را یکی از فروعات دین اسلام دانست و افزود: در آیات الهی همواره بر اهمیت این فریضه عبادی و سیاسی تاکید شده است.


وی اظهار داشت: در واقع حج کنگره بزرگی است که علاوه بر اینکه موجب خودسازی انسان ها می شود روح آنها را نیز تعالی می بخشد و پیامدهای سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را نیز در بردارد.


این مقام مسئول در پایان افزود: حج ابراهیمی، حج آغاز تحول، انقلاب و دگرگونی است، امیدواریم که حاجیان ایرانی با دست پر و بهره‌گیری از معنویات الهی به کشور بازگردند.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 75339

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha