کاهش 25 درصدی ضایعات نان در قم

دبیر کمیسیون تعزیرات آرد و نان استان قم، کاهش 25 درصدی ضایعات نان را بالاترین امتیاز هدفمندی یارانه‌ها در این بخش طی چند روز گذشته دانست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، اکبر زارعی، دبیر کمیسیون تعزیرات آرد و نان استان قم، امروز (5دی)در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه قیمت مصوب نان در قم نیز همزمان با سراسر کشور اعلام شده، گفت: یکی از مهم‌ترین برکات اجرای این طرح پس از گذشت 4 روز از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، کاهش 25 درصدی ضایعات نان در قم بود.

 

وی با بیان اینکه این کاهش نشان می دهد که مردم مصرف خود را مدیریت کرده اند، به کاهش میزان خرید نان توسط مردم اشاره کرد و بیان داشت: این کاهش تقاضا به این علت است که نان به قیمت واقعی عرضه می‌شود و مردم به اندازه نیاز خود خرید می‌کنند.

 

وی با اشاره به اهمیت اجرای دقیق طرح هدفمندی یارانه‌ها تاکید کرد: اگر کسی بخواهد در این روند خللی وارد کند با جدیت با او برخورد خواهیم کرد.

 

دبیر کمیسیون تعزیرات آرد و نان استان قم، با اشاره به نرخ های مصوب ادامه داد: بر اساس اعلام کمیته نرخ گذاری، قیمت هر نان سنگک در قم با وزن 500 گرم، 3 هزار ریال، نان لواش با وزن چانه خمیر 200 گرم، 850 ریال، نان بربری با وزن چانه خمیر 700 گرم 3 هزار ریال و نان تافتون با وزن چانه 200 گرم، 850 ریال است.

 

وی با بیان اینکه نظارت های بازرسان به صورت شبانه روزی انجام می شود، افزود: 10 نفر بازرس و 35 بازرس افتخاری بر روند فعالیت نانوایی‌های قم نظارت دارند و مردم می توانند با تلفن گویای 6636009 شکایات و نظرات خود را اعلام کنند.

 

اعلا رحیمی، مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی قم، نیز استقبال مردم و نانوایان از اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها را بسیار خوب ارزیابی کرد و افزود: هر روز که می گذرد شاهد برکات بیشتری از اجرای طرح هدفمندی یارانه ها خواهیم بود.

 

وی ارتقای کیفیت نان را از جمله مزایای واقعی شدن قیمت نان عنوان کرد و گفت: در چنین شرایطی دیگر مصرف‌کننده قدرت انتخاب خواهد داشت و کمتر از یک ماه آینده شاهد افزایش کیفیت نان به شکلی مطلوب خواهیم بود.

 

وی نیاز استان قم قبل از اجرای هدفمندی یارانه ها را در هر ماه 8بیش از هزارتن اعلام کرد و افزود: با اجرای طرح هدفمندی یارانه ها و با توجه به تنظیم شدن میزان عرضه و تقاضا این مقدار کاهش قابل توجهی خواهد داشت.

 

سید جواد دهناد، رییس اتحادیه نانوایان قم، نیز با اشاره به فواید اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها گفت: از این پس هم مردم و هم نانوایان و کارخانه های آردسازی حق انتخاب خواهند داشت که این مساله باعث ایجاد رقابت و در نهایت افزایش کیفیت خواهد شد.

 

وی با اشاره به مشکل پول خرد در نانوایی‌ها تصریح کرد: با بانک ملت وارد مذاکره شده‌ایم تا بتوانیم از طریق نصب دستگاه‌های کارتخوان در نانوایی‌ها این مشکل را حل کنیم.
 

پایان پیام/

کد خبر 7548

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha