یاد شهدا سبب واکسینه شدن نسل حاضر و ‌آینده در برابر تهاجم فرهنگی می‌شود

مسئول شورای سیاستگذاری نماز جمعه قم گفت: زنده نگهداشتن یاد شهدا سبب واکسینه شدن نسل حاضر و ‌آینده در برابر تهاجم فرهنگی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام «محمدباقر ولدان» در نشست خبری نخستین کنگره شهداء جبهه مقاومت که امروز (22 دی ماه) در سالن جلسات بهشت معصومه برگزار شد، گفت: نخستین کنگره شهداء جبهه مقاومت از امروز و همزمان با ولادت باسعادت حضرت زینب کبری(س) آغاز بکار می کند.


مسئول شورای سیاستگذاری نماز جمعه استان قم افزود: اهمیت زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا به عنوان یک اصل اساسی در منظومه اقتصادی انسانی و اسلامی ما مطرح است چرا که زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا به معنای تداوم انقلاب است.


وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر زنده نگهداشتن یاد شهدا تصریح کرد: این مساله یک راهبرد دقیق برای جامعه ایران و جوامع اسلامی برای واکسینه شدن نسل حاضر و آینده در برابر هجمه های فرهنگی و اجتماعی دشمنان به شمار می آید.


ولدان اظهار داشت: عده ای بر اساس وظیفه انسانی و اسلامی جان خود را در راه دفاع از وطن و دین در مرزهای داخلی و خارج از کشور تقدیم کردند و ما به عنوان یک اصل اساسی به زنده نگهداشتن یاد آنان می پردازیم.


وی درباره تاریخچه تشکیل جبهه مقاومت گفت: جبهه مقاومت در سال 1975 میلادی به وسیله امام موسی صدر و شهید چمران تحت عنوان حزب امل تشکیل شد. امل مخفف گروه های پایدار در راه پیروزی لبنان است.


رئیس شورای سیاستگذاری کنگره شهداء جبهه مقاومت تأکید کرد که هر کس با پیامبر اکرم(ص) همراه و همدل است یک خصوصیت دارد که مهربانی با یکدیگر و برخورد قاطع با کسانی است که درصدد حمله به مرزهای فکری و اعتقادی و جغرافیایی هستند.


وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی سه امتیاز را درباره شهدای مدافع حرم که از آنان به عنوان مهاجران مجاهد در راه خدا یاد می کنند، مطرح می سازند که اولین مورد آن نیز امتیاز دفاع از حریم اهل بیت(ع)  است و بر این اساس شاهد حضو رهزاران تن از جوانان و تقدیم جان خود در دفاع از اهل بیت(ع) در عراق و سوریه هستیم.


ولدان دفاع از کشور و ملت و انقلاب را دومین امتیاز برشمرد و در بیان سومین امتیاز گفت: این شهدا مقام بالای شهادت در غربت را از آن خود کردند که امتیاز والایی است.


مسئول شورای سیاستگذاری نماز جمعه استان قم خاطرنشان ساخت: دشمن امروزه درصدد به آشوب کشیدن کشورهای اسلامی است و رهبری نیز نسبت به نقشه دشمن برای تاسیس خاورمیانه بزرگ با عنوان نیل تا فرات هشدار داده بودند. آنها بر اساس این برنامه به سه کشور در قلب خاورمیانه یعنی لبنان و سوریه و عراق یورش بردند.


وی تأسیس غده سرطانی داعش در عراق و سوریه را نیز با  این هدف توصیف کرد و افزود: دشمن به تمامیت ارضی و اعتقاد ما حمله کرده است و ما باید با همه توان به دفاع از خودمان بپردازیم. دشمن با پول مسلمانان و توسط خود مسلمانان درصدد منقرض کردن مسلمانان است.


ولدان به خبرنگاران قم به دلیل اجرای کنگره شهدای جبهه مقاومت تبریک گفت و بیان داشت: دبیرخانه دائمی برای گرامیداشت شهدای جبهه مقاومت تشکیل شده است تا نشان دهیم این اولین و آخرین کنگره نیست و مطمئنا این کنگره ها ادامه خواهند یافت.


وی در بخش پایانی سخنان خود با تأکید بر اینکه زمان اختتامیه این کنگره مشخص نیست، ادامه داد: ما به هیچ وجه نمی خواهیم کنگره ای نمایشی داشته باشیم بلکه می خواهیم کنگره ای با خروجی بسیار موفق برپا کنیم.

کد خبر 756106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha