مطالبه گری مردم محصول رشد رسانه ای انقلاب است

یک خبرنگار و فعال رسانه ای گفت: رشد تفکر مطالبه گری مردم پس از انقلاب بسیار حائزاهمیت است، اگر مردم کشوری نخواهند و تلاش برای دانستن بیشتر در همه امور از جمله امور سیاسی و اجتماعی و دیگر حوزه ها نداشته باشند آن ملت ملت کوچکی است.

بیژن نوباوه در گفت و گو با خبرنگار رسانه خبرگزاری شبستان در پاسخ به این پرسش که در مقایسه با قبل از انقلاب چقدر از نظر رسانه ای رشد کرده ایم، گفت: بعد از انقلاب در خیلی از زمینه ها رشد چند برابری داشتیم، همه آمارها این را نشان می دهد و تایید می کند، مهم ترین مسئله در کشور ما بعد از انقلاب رشد تفکر و نیاز به دانستن و مطالبه گری در میان مردم بود. امروز حتی رشد کشور در حوزه فضای مجازی که ممکن است بعضی زمینه ها آسیب هایی به دنبال داشته باشد نشان دهنده بزرگ شدن مردم است.

 

 

این خبرنگار با سابقه و فعال رسانه ای در ادامه افزود: رشد تفکر مطالبه گری مردم بسیار حائزاهمیت است، اگر مردم کشوری نخواهند و تلاش برای دانستن بیشتر در همه امور از جمله امور سیاسی و اجتماعی و دیگر حوزه ها نداشته باشند آن ملت ملت کوچکی است و رشد یافته نیست، این رشد به مثابه رشد شرایط رسانه ای صورت می گیرد.

 

 

وی با بیان اینکه اگر شرایط رسانه ای رشد نکرده بود این رشد هم امروز در میان مردم نبود، افزود: ما در همین حوادث یکساله اخیر شاهد برخی شرایط اجتماعی بودیم، مسائل و مشکلات اقتصادی داریم و بعضی ها از این مشکلات آسیب دیده هستند ولی نوع رفتار مردم نسبت به حاکمیت را که نگاه می کنید توام با یک نوع  آگاهی است ، از این آگاهی دارند که این مشکلات به چه دلایلی به وجود آمده اند و این به دلیل رشد فکری مردم است.

 

 

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی توضیح داد: رشد فکری مردم صورت نمی گیرد تا زمانی که رشد رسانه ای صورت نگیرد. با تجربه حدود 36 سال کار خبرنگاری که دارم این را به قطعیت به شما می گویم که مردم ایران از آگاه ترین مردم دنیا هستند و این را همه دنیا می دانند.

 

 

نوباوه گفت: سال 2002 آماری در خصوص مطالعه در امریکا خواندم ، 80 درصد مطالعه امریکایی ها در زمینه رمان های عشقی و پلیسی است. بعدها آمار دیگری درامد که بیش از 60 درصد دانشجویان امریکایی نمی دانند که ماه به دور زمین می گردد یا زمین به دورماه، یعنی امریکایی ها سیاستشان دانستن مردم نیست.

 

 

وی در پایان تصریح کرد:آمریکایی ها نمی خواهند مردمشان بدانند، البته جز آن چیزی که آنها می خواهند بدانند، جز آن چیزی که به جریان سیاسی داخل کشور کمک می کند، برعکس این جریان را امروز در داخل کشور می بینید اگر از یک کودک دبستانی سوال کنید تحلیل های سیاسی دارد، نسبت به دوستش عکس العمل نشان می دهد و این نشانه رشد رسانه در کشور است. کشور رشد کرده و رسانه ها هم در کنارشان و در راس این رشد قرار دارند.

 

 

بیژن نوباوه که سابقه بسیاری در حوزه خبرنگاری و فعالیت رسانه ای دارد ، او  خبرنگار واحد مركزي خبر در دوران دفاع مقدس بود و در زمان جنگ تحمیلی گزارش های فراوانی از مناطق جنگي تهیه و ارسال می کرد. او  از سال 76 تا 78 به عنوان مدير گروه خبرنگاران  واحد مرکزی خبر منصوب شد. او  5 سال خبرنگار سازمان صدا و سيما در دفتر نيويورك بود  و پس بازگشت از نیویورک برای مدتی به عنوان مدير شبكه سوم جام جم منصوب شد. او مدتی نماینده مردم در دوره هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی بود.

 

 

کد خبر 758312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha