ضعف اطلاع‌رسانی در رویداد تبریز ۲۰۱۸ را قبول دارم

آبدار گفت: متأسفانه کمیته تبلیغات، بازاریابی، اطلاع رسانی و بین الملل ستاد تبریز ۲۰۱۸ که مسؤولیت آن را معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری بر عهده داشت؛ عملکرد مطلوبی نداشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «مرتضی آبدار» در نشست خبری با اصحاب رسانه به ارایه گزارشی از ستاد اجرایی تبریز ۲۰۱۸ پرداخت و اظهار داشت: بعد از انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۸ میلادی، روند تشکیل ستاد برنامه‌ریزی، اجرایی و تدوین شورای ملی سیاست‌گذاری انجام گرفت و شهرداری تبریز به عنوان دبیر اجرایی و میراث فرهنگی به عنوان دبیرخانه این رویداد انتخاب شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تصریح کرد: ۲۳ دستگاه اجرایی در رویداد تبریز ۲۰۱۸ دخیل هستند که اعتبارات به دو بخش از جمله تملک و دارایی در زیرشاخه  عمران با ۷۶۵ میلیارد تومان تعیین شد که نهایت در بخش جاری ۹۶ میلیارد تومان تصویب شد.

آبدار ادامه داد: برخی از برنامه‌های ما یک ساله نبوده و برای ۴ سال پیش‌بینی شده است از این‌رو با پیگیری‌های مکرر نمایندگان، استانداری مصمم به تعریف ۱۵۰ میلیارد تومان پروژه در تبریز شدیم که به امضای معاونت اول رئیس جمهور رسید ولی نهایت اعتباری که به دست ما رسید بسیار کمتر از آن بود.

وی خاطرنشان کرد: البته به هر نماینده مردم تبریز در مجلس نیز تعریف پروژه ۵ میلیارد و نیم میلیون در حوزه گردشکری را داده‌اند که همکاری بسیار خوبی داشتند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به تعریف ۱۴۰ پروژه برای تبریز ۲۰۱۸ توسط میراث فرهنگی، توضیح داد: از این میزان ۲۸ پروژه مطالعاتی بوده و ۱۸ میلیارد تومان نیز در اختیار رویدادها قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: هر دستگاه دخیل در تبریز ۲۰۱۸  که برنامه ارائه کرده است به اسم آنها پول پرداخت شده است؛ تبریز ۲۰۱۸ فرصتی برای استفاده از ظرفیت‌ها بود به طوریکه این رویداد را فرصتی برای تجمیع توان کل استان برای ماندگاری توریست می‌دانیم.

آبدار ادامه داد: قبل تبریز ۲۰۱۸ ماندگاری 1.7 شب بود که بعد از این رویداد به 4.30 شب رسید به طوریکه در حال حاضر دیدگاه مردم به توریست عوض شده و افزایش گردشگری در تبریز به یک مطالبه تبدیل شده است.

وی ادامه داد: البته از یک ماه پیش به همه دستگاه‌های متولی نامه نوشتیم تا گزارش عملکرد ارائه دهند و این گزارش‌ها را در کتابی چاپ کنیم و میزان پرکاری و کم‌کاری هر کدام از دستگاه‌ها نیز مشخص شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با تأکید بر این‌که ضعف اطلاع‌رسانی در رویداد تبریز ۲۰۱۸ را قبول دارم، خاطرنشان کرد: هر دستگاه باید نشست خبری برای اعلام عملکرد خود در تبریز ۲۰۱۸ را برگزار کند، متأسفانه کمیته تبلیغات، بازاریابی، اطلاع رسانی و بین الملل ستاد تبریز ۲۰۱۸ که مسؤولیت آن را معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری بر عهده داشت؛ عملکرد مطلوبی نداشته است.

وی با تاکید بر اینکه ادعای انجام کارهای بزرگ را نداریم ولی بی‌انصافی است که بگوییم هیچ‌کاری نشده است، گفت: تامین اعتبار با تخصیص اعتبار فرق دارد؛ به طوری که  ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای ما تامین اعتبار شده ولی نصف آن تخصیص یافته است در حالیکه ما برای همه ۵۰ میلیارد تومان پروژه تعریف کرده‌ایم.

آبدار در پایان با اشاره به اظهارات امام جمعه تبریز در خطبه های نماز جمعه تبریز اظهار داشت: انتقاد امام جمعه  از تبریز ۲۰۱۸ بجا و حق است، بنده نامه نوشته و در خواست کرده ام تا بتوانم پیش از خطبه های نمز جمعه عملکرد ستاد را ارائه کنم که البته خطابه امام جمعه تنها به میراث فرهنگی نبود و از شهرداری نیز توضیح خواستند.

کد خبر 758831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha