ملت ایران در 9 دی مردم سالاری دینی را به نمایش گذاشت

بسیج مهندسین همدان در بیانیه ای آورده است: ملت ایران در نهم دی 88 با به نمایش گذاشتن مردم سالاری دینی، حماسه ای بزرگ آفرید.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، بسیج مهندسین استان همدان به مناسبت حماسه 9 دی با صدور بیانیه ای اعلام کرد: یک سال از حماسه ملتی گذشت که بعد از مراسم ارتحال حضرت امام (ره) چنین حماسه ای را خلق نکرده بودند.

 

این بیانیه می افزاید: اگر چه ملت ایران در راهپیمایی های ملی و اسلامی الگوی مثال زدنی برای ملت های دیگر است و در 30 سال گذشته آن را ثابت کرده اما حماسه 9 دی سال 88 دارای شاخص های متمایز کننده است که مهم ترین اهمیت این حماسه بزرگ، گم نکردن خطوط سیاسی و نغلتیدن ملت در وادی منافقان است.

 

در ادامه این بیانیه آمده است: در دوران غبار آلود فتنه تشخیص سره از ناسره مشکل است و تاریخ اسلام و تشیع پر از فریب و نیرنگ منافقانی است که در بسیاری از مقاطع تاریخی موفق به فریب مردم شده اند، حادثه جانسوز کربلا و ماجرای صفین و جمل نمونه های بارز غلتیدن مردم در دام فتنه است.

 

در این بیانیه تاکید شده است: اهمیت دوم حماسه دی ماه این است که ملت ایران در حالی مسیر حق و حقیقیت را تشخیص داد که زیر بمباران پر حجم رسانه ای دشمنان قرار داشت و اگر بصیرت مضاعف و تجربه تاریخی آنان نبود، معلوم نبود فتنه 88 چه مسیری را در مقابل انقلاب اسلامی باز می کرد.

 

در ادامه بیانیه آمده است: نکته سوم در آن حماسه بزرگ این است که برای خلق آن حماسه ولی امر مسلمین مطالبه ای مستقیم از مردم نداشت. به تعبیر دیگر برای خلق آن حماسه فرمانی از رهبری صادر نشده بود که اگر می شد آن حماسه وصف ناشدنی تر می گردید.

 

این بیانیه می افزاید: حماسه 9 دی ماه وزن کشی مردم سالاری از یک سو و ممزوج شدن نفاق و استکبار از سوی دیگر بود به طوری که نبرد هشت ماهه ملت ایران در سال 88 همانند نبرد هشت ساله اش با همه صاحبان زر و زور و تزویر بود.

 

در ادامه بیانیه آمده است: همه ضد انقلاب و همه استکبار به باور رسیده بودند که لحظه عقده گشایی فراهم گردیده است و با عجله و عریان خود را به وسط میدان رساندند اما آنچه پوزه آنان را به خاک مذمت مالید مردم سالاری دینی بود.

 

این بیانیه می افزاید: ملتی که آمده بودند مجددا تکرار نمایند که راه امام حسین (ع) مردم سالاری دینی و انقلاب اسلامی از یک جاده می گذرد و در این راه هیچ اراده ای نمی تواند از باز تولید فکر عاشورایی جلوگیری کند، ملت آن روز هم از حق خویش و هم از مظلومیت عاشورا و هم از مظلومیت نظام جمهوری اسلامی دفاع کرد.

 

این بیانیه خاطرنشان می سازد: ملت می دید که به رغم مشارکت 85 درصدی مردم در انتخابات عده ای از نظام جمهوری اسلامی در مقابل چشم ملت به نظام اسلامی هتک حرمت نمودند و اینجا بود که ولی امر به میدان آمد و فرمودند: فقط افراد نیست که حرمت دارند، نظام جمهوری اسلامی نیز دارای حرمت است.

 

بنابراین در پاسداشت حرمت نظام جمهوری اسلامی حماسه عاشورایی 1357 تکرار گردید تا شاخصی برای ارزیابی جایگاه مردمی نظام جمهوری اسلامی ایران باشد.

 

سازمان بسیج مهندسین با تقدیر مجدد از ملت حماسه ساز ایران و جامعه مهندسین، آن روز به یاد ماندنی را از ذخایر انقلاب اسلامی می داند و همچون گذشته آمادگی خود را برای پیشرفت و اعتلای نظام اسلامی و مبارزه با استکبار اعلام می دارد و همگان را به بصیرت و هوشیاری برای مواجهه با فتنه ها دعوت می کند


پایان پیام/

کد خبر 7610

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha