افسانه‌ای شدن ساخت بیمارستان ۳۲۷ تختخوابی خاوران تبریز

نیکنام به افسانه‌ای شدن ساخت بیمارستان ۳۲۷ تختخوابی خاوران اشاره کرد و گفت: در این زمینه شورای شهر یک حرف، فرمانداری و استانداری یک حرف دیگر می‌زدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز،‌ جمال‌الدین نیکنام، مدیر درمان تامین اجتماعی استان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به آخرین وضعیت بیمارستان خاوران تبریز اظهار داشت: متاسفانه ساخت بیمارستان ۳۲۷ تختخوابی خاوران تبدیل به افسانه شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این زمینه شورای شهر یک حرف، فرمانداری و استانداری یک حرف دیگر می‌زدند و از این‌رو پرونده به شورای حل اختلاف رفت و در آنجا قرار بر این شد تا زمین را دراختیار ما دادند و ما نیز زمین را تحویل گرفتیم ولی شهرداری منطقه ۹ تا به امروز کارشکنی کرده و قرارداد واگذاری را به ما نمی‌دهد.

مدیر درمان تامین اجتماعی تصریح کرد: این کارشکنی شهرداری منطقه ۹ در واگذاری قرارداد با برنامه‌های سازمان متناقض است؛ چراکه تا مادامی که قرارداد واگذاری در اختیار سازمان قرار نگیرد، نمی‌توانیم کار خاصی را انجام دهیم.

نیکنام ادامه داد: البته با صحبت‌های استاندار آذربایجان‌شرقی و نمایندگان مجلس به زودی مشکل حل شده و قرارداد واگذاری را خواهیم گرفت تا به تبع آن عملیات شروع پروژه آغاز شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی در ادامه به احداث بخش رادیوتراپی در بیمارستان عالی‌نسب اشاره کرد و گفت: این بخش در استان بسیار کم است و جزو نیازهای استان می‌باشد که امید است تا بتوانیم برای سال آینده این بخش راه‌اندازی شود.

وی بزرگترین چالش سازمان در بخش درمان غیرمستقیم برشمرد و گفت:  دولت باید ۵۰ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های خود را بدهد که تا به امروز محقق نشده است.

نیکنام با بیان اینکه ۸۰۰ هزار  میلیارد تومان به طرف‌های قرارداد خود بدهی داریم، افزود: با توجه به اهمیت داروخانه‌ها مبنی بر اینکه نباید سرمایه آنها راکد بماند توانستیم تا شهریورماه سال جاری بدهی آن‌ها را به روز کنیم. طبق مصوبه هیات وزیران، فقط بیمه سلامت همگانی رایگان باید از مراکز دولتی دانشگاه‌ها خدمات دریافت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که مدیریت درمان در حال حاضر دارای دو بیمارستان با ۴۰۰ تخت و سه درمانگاه در تبریز و ۹ درمانگاه در شهرستان‌های استان است که البته برخی از آنها پلی کلینیک هستند، افزود: از سال گذشته تاکنون، این درمانگاه‌ها برای خدمات‌رسانی بهتر دو شیفته عمل می‌کنند.

مدیر درمان تامین اجتماعی با بیان اینکه تامین اجتماعی استان به دو میلیون نفر تحت پوشش خود، سرویس خدمات درمانی ارائه می‌کند، افزود: بیمه تامین اجتماعی غیر از پیوند در تمام بخش‌ها مجهز است به طوریکه ۴۸ تخت ویژه، فوق تخصص، مغزی، جراحی و غیره را دارا می‌باشد.

نیکنام تصریح کرد: در سال جاری حدود ۸۵۰ میلیارد تومان به بخش درمان هزینه شده است که این بخش شامل درمان مستقیم و غیرمستقیم بود. ارتقای کیفیت درمانی نیز یکی دیگر از کارهای انجام شده بخش درمان تامین اجتماعی می‌باشد به طوریکه تلاش کردیم تا تجهیزات موجود را به روز کنیم.

مدیر درمان تامین اجتماعی ادامه داد: خرید دستگاه‌های رادیولوژی دیجیتال، هتلینگ بیمارستان‌ها، تغییر تخت بیمارستانی، گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ با ورژن ۲۰۱۵، راه‌اندازی سیستم فکس برای مراجعه‌کنندگان از جمله کارهای یک سال اخیر می‌باشد.

کد خبر 761808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha