اخبار کوتاه مذهبی، فرهنگی از استان مرکزی

نشست هم اندیشی و تبادل نظر بانک های عامل با حوزه اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی در سالن جلسات این نهاد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، رمضانعلی جلالی، معاون اشتغال و خود کفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی در این جلسه گفت: یکی از منابع اعتباری امداد در بحث ایجاد اشتغال برای مددجویان تسهیلات اعتباری بانک های عامل است.


وی مشاغل خانگی را گامی موثر در ایجاد خودکفایی خانواده ها عنوان کرد و افزود: با حمایت از ایجاد مشاغل خانگی و ادامه این رویه بسیاری از مشکلات خانواده ها بر طرف می شود.


جلالی، هدف از برگزاری این نشست را ایجاد همفکری و تبادل نظر بین این نهاد و بانک ها دانست و گفت: در این جلسه گزارش عملکرد بانک ها در نیمه اول سال جاری مطرح و جهت تسریع در امداد و ایجاد وحدت رویه در سراسر استان همفکری و تبادل نظر لازم صورت گرفت.


***
برگزاری همایش خوشنویسی و شعر در محلات


به مناسبت هفته خوشنویسی و بزرگداشت روز حافظ شاعر شیرین سخن شعر فارسی همایش خوشنویسی و ادبی به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری انجمن خوشنویسان محلات و انجمن ادبی آوای فرهنگ و بشارت در محل کتابخانه عمومی امام صادق (ع) شهر نیم ور برگزار شد.


در این مراسم هنرمندان خوشنویس شهرستان محلات به کتابت اشعاری از حافظ پرداختند همچنین شاعران و اعضای انجمن ادبی شهرستان نیز آخرین سروده های خود را قرائت کردند.


گفتنی است، در این مراسم بخشدار بخش مرکزی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئول انجمن ادبی آوای شهرستان محلات حضور داشتند.


***
برپایی نمایشگاه طراحی نقاشی و گرافیک


نمایشگاه طراحی نقاشی و گرافیک از آثار هادی نشوادیان، هنرمند محلاتی با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی و گردشگری در محل موزه هنرهای اسلامی دایر شد.


در این نمایشگاه آثار این هنرمند از سال 1387 تاکنون در معرض دید عموم قرار گرفته است.


براساس این گزارش آثار ارائه شده در این نمایشگاه در قالب 60 تابلو در دو بخش طراحی نقاشی و گرافیک گرد آوری شده که نقاشی های این مجموعه از یک بخش با موضوع طبیعت با تکنیک آبرنگ و دیگری آثاری با ماهیت آبستره و انتزاعی تشکیل شده است.


این نمایشگاه از 25مهر سال جاری به مدت یک هفته صبح و عصر برای بازدید عموم علاقه مندان دایر است.
 

پایان پیام/

کد خبر 76289

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha