مسابقات ورزشی « نابینایان و کم بینایان » استان یزد برگزار شد

مسابقات ورزشی « نابینایان و کم بینایان » استان یزد با حضور مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، مسابقات ورزشی « نابینایان و کم بینایان » استان یزد با حجت الاسلام رحمانی، رئیس دفتر امام جمعه یزد، مسعود شریعتی حضور مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد و حسین دشتی، رئیس هیات نابینایان و کم بینایان استان یزد برگزار شد.

این دوره از مسابقات که در محل سالن های ورزشی سوم خرداد و شهید فیاض بخش برگزار شد، دو گروه خواهران و برادران در رشته های شطرنج، پرتاب توپ، پرش و طناب کشی به رقابت پرداختند.

در این دوره از مسابقات نیز مرحله نهایی لیگ گلبال آقایان نیز با برتری نیم مهربد میبد به پایان رسید و تیم صنایع مدرس نیز نائب قهرمان این دوره از مسابقات شد.

حسین دشتی، رئیس هیات ورزشی نابینایان و کم بینایان استان یزد در مراسم اختتامیه این مسابقات گفت: ما در قبل از انقلاب اصلا جایگاه ورزش نابینایان و کم بینایان نداشتیم و هیچ توجهی نیز به آنها نمی شد اما به برکت انقلاب اسلامی ما شاهد یپشرفت و توسعه این ورزش ها شده ایم و ظرفیت های این گروه از جامعه نیز روز به روز در حال گسترش است.

وی افزود: این انقلاب زمینه را برای ما فراهم کرد که خود را در جامعه نشان دهیم که برای تشکر تنها می توانیم با برگزاری این دوره از مسابقات به نوعی خدمات را پاس بداریم.

مسعود شریعتی، مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد نیز در این مراسم گفت: این که تعدادی از تیم های نابینایان و کم بینایان از شهرستان های مختلف استان به رقابت پرداختند، باعث افتخار برای ما است.

وی افزود: ما از این نابینایان و کم بینایان الگو می گیریم و سایر رشته ها نیز می توانند از این گروه ورشی الگو بگیرند زیر محدودیت نتوانسته از پیشرفت این افراد جلوگیری کند و حتی مسابقات بین المللی نیز میزان این ورزشکاران بوده است.

مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری به همه ارگان ها به منظور فراهم کردن وسایل و زمینه های ورزشی تاکید کرده اند و ما نیز در حد توان سعی کرده ایم در این زمینه گام های موثری برداریم.

شریعتی گفت: ما شاهد استقبال خوب از نابینایان و کم بینایان در این دوره از مسابقات بودیم که نشان از ظرفیت این ورزش در استان یزد است.

وی بیان کرد: ما قبل از انقلاب اصلا جایگاهی در زمینه ورزش نابینایان و کم بینایان نداشتیم اما به برکت انقلاب اسلامی ما شاهد حضور این ورزشکاران در مسابقات کشوری و جهانی هستیم.

در پایان این دوره از مسابقات نیز در مراسم اختتامیه از تیم ها و نفرات برتر این دوره از مسابقات تجلیل شد.

کد خبر 764041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha