طرح تحول در فعالیت های مرکز فناوری و رسانه های دیجیتال تهیه شد

بهمنی،از تهیه طرح تحول در فعالیت های این مرکز خبر داد و گفت: این طرح به دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تهیه و ارائه شده است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان، «محمدرضا بهمنی» در نشستی با مدیرکل و معاونان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه این طرح در مدت دو ماه تهیه شده است اظهار داشت: این طرح در محورهای مختلف از جمله کسب و کارهای فرهنگی در فضای مجازی، سبک زندگی و فضای مجازی و ... تهیه شده است.

 

رییس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به ایجاد تحولات در مبادلات جهانی بر بستر فضای مجازی و تاثیر آن در فضای زیستی انسانها اظهارداشت: زیست انسانها در آینده نزدیک در معرض تحول بزرگ قرار دارد و زیست انسانها در فضای مجازی تحت تاثیر قرار خواهد گرفت و مسوولان فرهنگی باید خود را برای چنین پدیده ای آماده کنند.

 

بهمنی با تاکید بر اینکه مناسبات انسانی و خانواده ها در فضای مجازی دچار تغییر و تحول خواهد شد خاطرنشان کرد: در چنین فضایی مجتمع ها و خانه های فرهنگ جوابگو نخواهد بود.

 

وی با بیان اینکه باید بهره وری افزایش یابد و ظرفیت های جدیدی ایجاد شود افزود: برای رسیدن این امر نیاز به شبکه سازی وجود دارد و به این منظور کمیته ای تشکیل و این مباحث و را مورد بررسی و تدوین قرار خواهد داد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، نیز دراین نشست  سهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را از اعتبارات فرهنگی بسیار ناچیز دانست و گفت: در حالی که این وزارت خانه سهم کمی از اعتبارات فرهنگی دارد اما باید بیشترین پاسخگویی را نسبت به مسایل فرهنگی داشته باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین«علی اصغر فضیلت» اظهار داشت: اعتبارات فرهنگ و ارشاد اسلامی متناسب با فعالیت های آن نیست.

 

وی با بیان اینکه انتظارات از فرهنگ و ارشاد اسلامی بالا است گفت: در مقابل محدودیت ها نیز زیاد است و در حالی که کمترین سهم را ازبودجه فرهنگی داریم باید بیشترین پاسخگویی را نسبت به مسایل فرهنگی داشته باشیم.

 

فضیلت با تاکید بر اینکه ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استانها خط مقدم در مباحث فرهنگی هستند تصریح کرد: نگاه اینکه همه ایران، تهران نیست باید تقویت شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان خواستار ارائه کمک های آموزشی در حوزه سواد رسانه ای شد و گفت: در بخش سواد رسانه ای نیاز به توسعه آموزش به خصوص آموزش های تخصصی وجود دارد و انتظار است مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال در این زمینه به توسعه این آموزش ها کمک کند.

 

در این نشست مباحث مربوط به فعالیت مجتمع های دیجیتال و خانه های فرهنگ در استان سمنان و نیز مسایل مربوط به فضای مجازی، تولید نرم افزار و محتوی و ... با حضور محمدرضا بهمنی رییس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بحث و تبادل نظر شد.

 

کد خبر 764073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha