خبرنگاران در هنگام نگارش خبر، اخلاق انبیاء را سرلوحه کار خود قرار دهند

دربندی، گفت: یکی از رسالت های پیامبران خبررسانی بوده از این رو خبرنگاران باید در هنگام قلم زدن و نگارش خبر، اخلاق انبیاء را سرلوحه کار خود قرار دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «سید محمدرضا دربندی»، امروز (دوشنبه ۲۹ بهمن) در مراسم اختتامیه سومین جشنواره مطبوعات خوزستان، با اشاره به اینکه خوزستان دارای ۱۴۰ رسانه است، اظهار کرد: در جشنواره مطبوعات خوزستان، ۴۳۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که نشان دهنده مشارکت فعالانه اهالی رسانه است.

 

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ایجاد رقابت سالم میان رسانه ها، توسعه فعالیت های رسانه ای تولیدی، ایجاد نشاط میان اهالی رسانه و تقدیر از آنها را از جمله اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.

 

وی با اشاره به اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان جزء ادارات برتر در حوزه برگزاری جشنواره ها و نمایشگاه هاست، اضافه کرد: یکی از رسالت های پیامبران خبررسانی بوده از این رو خبرنگاران باید در زمان قلم زدن و نگارش خبر، اخلاق انبیاء را سرلوحه کار خود قرار دهند.

 

همچنین «غلامرضا شریعتی»، بر ضرورت حرکت رسانه ها به سمت تخصصی تر شدن تاکید کرد و ادامه داد: این مهم با برگزاری دوره های آموزشی مختلف و جشنواره های رقابتی محقق و موجب غنای علمی اهالی رسانه می شود.

 

استاندار خوزستان، با بیان اینکه رسانه ها رسالت سنگینی در جهت دانایی و آگاه کردن جامعه را برعهده دارد، تصریح کرد: امیدوارم که این گونه جشنواره ها جهت تقدیر از اهالی رسانه که در راستای آگاهی و اطلاع رسانی تلاش می کنند، بیش از پیش مورد توجه باشد.

 

همچنین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، با اشاره به اینکه خوزستان در حوزه رسانه به لحاظ کمی، رتبه دوم را بعد از تهران داراست، عنوان کرد: در راستای ارتقای کیفی رسانه ها نیز گام های خوبی برداشته شده است.

 

«محمد جوروند»، اظهار کرد: ۴۳۱ اثر از سوی خبرگزاری ها، نشریات محلی، روزنامه ها، پایگاه های خبری، نشریات سراسری، دو هفته نامه ها و هفته نامه ها در بخش های سرمقاله و یادداشت، مصاحبه، تیتر، خبر، عکس، گرافیک و صفحه آرایی و گزارش و با موضوعات شعار سال ۹۷، مسائل زیست محیطی خوزستان، مدافعان حرم و حادثه تروریستی ۳۱ شهریور اهواز ارسال شد.

 

لازم به ذکر است، در پایان این مراسم از برگزیدگان ای جشنواره تقدیر شد.

 

کد خبر 766914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha