دشمنان از قم کینه دارند/ قم جای اقدامات هنجارشکنی نیست

امام جمعه قم با اشاره به کینه دشمنان از این شهر گفت: قم جای اقدامات هنجارشکنانه نیست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت ‌الله «سید محمد سعیدی» در خطبه های نماز جمعه امروز (سوم اسفندماه) که در مصلی قدس برگزار شد، قطع رابطه با آمریکا و رژیم صهیونیستی را امری شرعی و حکمی حکومتی توصیف کرد و گفت: عدم ارتباط با آمریکا و رژیم صهیونیستی، حکمی الهی و اعلام برائت از مشرکان به شمار می آید.


امام جمعه قم افزود: برائت از مشرکان در فرهنگ حج به یک فرهنگ عبادی مبدل شده و حج بدون برائت از مشرکان، عاری از روحیه حج ابراهیمی است.


وی درباره بیانیه گام دوم انقلاب از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی تصریح کرد: رویکرد اول را تبیین ریشه ها و ماهیت مردمی ترین انقلاب دوران کنونی تشکیل می دهد که با نام خدا و اعتقاد مردم شکل گرفت.


سعیدی اظهار داشت: رویکرد دوم نیز دستاوردهای شگرف انقلاب اسلامی است که باید بیشتر به آن توجه شود. رویکرد سوم نیز نیز چارچوب انقلابی برای پیشرفت به جلو و نگاه به گذشته است.


وی مطالبه گری از نخبگان حوزه و دانشگاه و مدیران و مسئولان را رویکرد چهارم برشمرد و ادامه داد: ترسیم افق ایران اسلامی و تمدن نوین اسلامی و زمینه سازی برای ظهور حضرت ولیعصر(عج) رویکرد پنجم بوده و رویکرد ششم نیز توصیه های حضرت آیت الله خامنه ای در عرصه های مختلف است که در این بیانیه آمده است.


تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) از شهر مقدس قم به عنوان کانون و خاستگاه انقلاب و شهر علما و فقها توصیف کرد و گفت: دشمنان به دلیل کینه ای که از قم و شهروندان قمی دارند به شدت تلاش می کنند تا چهره این شهر را تخریب سازند و بر این اساس عوامل نفوذی خود را برای ضربه زدن به چهره فرهنگی قم اعزام می کنند.


وی تأکید کرد که هنجارشکنان باید بدانند که قم جای صحنه های ناهنجار نیست و مسئولان باید طبق قانون با این افراد برخورد کنند.


سعیدی به سالروز صدور پیام امام خمینی(ره) درباره منشور روحانیت در سال 1367 اشاره کرد و افزود: این پیام زمانی صادر شد که جنگ تحمیلی به پایان رسیده و روحانیان وارد عرصه های سیاسی کشور شده بودند. امام در این پیام به بیان مسئولیت های روحانیان پرداخته و نکات مهمی بیان کردند.


امام جمعه قم فرارسیدن سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) را تبریک گفت و خاطرنشان ساخت: خورشید ولایت از وجود این حضرت درخشیده است. سالروز میلاد حضرت فاطمه(س) به این دلیل روز زن نامگذاری شده است که زنان با شناخت جایگاه بلند زن مسلمان به این قله صعود کرده و اجازه تحقق اهداف دشمنان در زمینه حیا را ندهند.


وی همچنین ارتحال آیت الله مومن را تسلیت گفت و ادامه داد: این عالم فقیه در روز پنجشنبه به دنیا آمد و در روز پنجشنبه نیز دارفانی را وداع گفت. ارتحال ایشان را تسلیت گفته و برای بازماندگان اجر و پاداش را از خداوند مسالت می کنیم.

کد خبر 767850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha