نمایشگاه خوشنویسی از اشعار پروین اعتصامی در تبریز برپا شد

دومین نمایشگاه خوشنویسی از اشعار پروین اعتصامی از ۱۴ تا ۱۹ اسفند در گالری استاد یاسمی آماده بازدید عموم علاقه‌مندان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از تبریز به نقل از کمیته اطلاع‌رسانی جشنواره بین المللی پروین اعتصامی، محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در مراسم افتتاح نمایشگاه خوشنویسی بانوان تبریز از اشعار پروین اعتصامی اظهار داشت: این جشنواره فرصتی برای فضای رقابت و تبیین بود، که اهداف پیش بینی شده از این رویداد با اجرای تک تک برنامه‌های جنبی؛ محقق می شود.

وی با اشاره به استقبال محققان، پژوهشگران، ادبا، هنرمندان وشعرای داخلی و خارجی از این جشنواره، افزود: 12 اسفند مزار پروین اعتصامی با حضور اهالی فرهنگ و هنر و ادب استان در شهر مقدس قم و در جوار حرم حضرت معصومه(س) گلباران شد و امروز شاهد افتتاح نمایشگاه خوشنویسی از اشعار اختر چرخ ادب در نگارخانه استاد یاسمی هستیم.

محمدپور از برگزاری نشست‌های تخصصی و کارگاه های مختلف آموزشی در انجمن های هنری و ادبی خبر داد و افزود: پیش همایشی نیز قرار است طی روزهای آینده در دانشگاه آزاد اسلامی تبریز برگزار شود، ضمن این‌که زنگ پروین در مدارس استان نیز به صدا در خواهد آمد.

همچنین یونس نصیری، رییس انجمن خوشنویسان تبریز در حاشیه بازدید اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه اظهار داشت: سال گذشته نخستین نمایشگاه خوشنویسی از اشعار پروین اعتصامی در تبریز برپا شد که با استقبال هنرمندان همراه بود، امسال دومین نمایشگاه در آستانه برگزاری جشنواره بین المللی پروین اعتصامی برگزار می شود.

وی با بیان این‌که این نمایشگاه با آثاری از اعضای انجمن و هنرجویان دوره ممتاز و عالی همراه است، افزود: 55 قطعه اثر از 42 هنرمند در این نمایشگاه در معرض دید عموم علاقه‌مندان قرار گرفته که 31 قطعه نستعلیق، 17قطعه شکسته، 4 قطعه نقاشی خط، 2 قطعه نسخ و یک قطعه با خط ثلث است.

گفتنی است، این نمایشگاه از 14 تا 19 اسفند در گالری استاد یاسمی از ساعت 16 تا 19 آماده بازدید عموم علاقه‌مندان است.

کد خبر 771252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha