مقابله با تهاجم فرهنگی بیگانه با زبان هنر اثرگذار است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با تأکید بر مقابله با تهاجم فرهنگی بیگانه با زبان هنر گفت: گاه تنها کلام و بیان نمی‌تواند به تنهایی رشادت دوران دفاع مقدس را نشان دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «محمد محمدپور» امروز در نشست اعضای شورای سیاستگذاری دومین جشنواره موسیقی دفاع، مقاومت و حماسه اظهار داشت:  در دین مبین اسلام، دفاع و مقاومت از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و گام مقدسی است که انسان در مسیر صیانت از حقوق فردی و اجتماعی برمی‌دارد و اوج این دفاع از عقیده، آرمان و میهن در شهادت معنی و تجلی می‌یابد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی افزود: در طول چهل سال انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس شاهد این امر بوده‌ایم که موسیقی هم عامل انگیزشی برای رزمندگان بوده و هم به نوعی بهترین ابزار برای تبیین حماسه‌ها و رشادت‌های آنان بوده است.

محمدپور تصریح کرد: گاه تنها کلام و بیان نمی‌تواند به تنهایی عمق رشادت‌ها و از جان‌گذشتگی‌های رزمندگان را تبیین کند، بلکه باید از ابزار تاثیرگذاری چون موسیقی نیز بهره‌مند شد.

وی گفت: این جشنواره در دومین دوره، در جهت به کارگیری هر چه بیشتر هنر موسیقی در ترویج مفاهیم و ارزشهای دفاع و مقاومت، ایجاد رقابت سالم بین هنرمندان موسیقی و توجه هر چه بیشتر هنرمندان به مضامین دفاع مقدس، ایثار، شهادت، مقاومت، استکبار ستیزی و بیداری اسلامی برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تاکید کرد: جشنواره موسیقی دفاع،‌ مقاومت و حماسه باید نقشی جهت دهنده و سمت و سو بخش برای تولید آثار موسیقایی حماسی داشته باشد.

وی، مقابله با تهاجم فرهنگی بیگانه با زبان هنر،‌ ایجاد زمینه برای گرایش جوانان به سوی هنر و موسیقی اصیل و بومی با محوریت موسیقی حماسی و تعامل با سایر هنرمندان کشوری و بین‌المللی و همچنین شناسایی و معرفی استعدادهای هنری  و گسترش گفتمان فرهنگی را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.

محمدپور، با تاکید بر جامعیت و اهمیت موضوع جشنواره اظهار امیدواری کرد کلیه دستگاههای اجرایی و نهادهای ذیربط بویژه نیروهای مسلح و ادارات و سازمانهای فرهنگی و هنری استان برای برگزاری موفق و باشکوه این جشنواره مشارکت جدی داشته باشند.

کد خبر 771269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha