افتتاح ساختمان کانون فرهنگی و هنری صاحب الزمان(عج)،مسجد حضرت صاحب الزمان (ع)رحمت آباد شهرستان یزد

ساختمان کانون فرهنگی هنری حضرت صاحب الزمان(عج) رحمت آباد یزد با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، مجید جواديان زاده مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان یزد ضمن گراميداشت ۱۸ اسفند سالروز تاسيس کانونهاي فرهنگي هنري مساجد کشور در مراسم افتتاح ساختمان کانون صاحب الزمان(عج) گفت:امروز شاهد احياي کارکرد هاي اصلي کانونهاي مساجد هستيم و اميدواريم در اين مسير گام های موثرتري را برداريم.

وی افزود: ايجاد فضاي جوان پسند از نمودهاي رشد فرهنگي هنري کانونهاي مساجد است که سهم بسزایی در ترغيب و تشويق و حضور جوانان  را به مسجد دارد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد خاطرنشان کرد: کانون فرهنگي هنري صاحب الزمان (عج)يکي از کانونهاي بسيار فعال و پوياي استان مي باشد که در سطح ملي نيز خوش درخشيده است.

وی گفت: با توجه به انتخاب يزد به عنوان پاينخت کتاب ايران اميدواریم کانونهاي فرهنگي و هنري نقش فعال و جريان سازي را در تحول و انگيزه جامعه در حوزه کتاب و دانايي داشته باشد.

حجت الاسلام گرجی مسئول دبیرخانه کانون های مساجد یزد ضمن گرامیداشت ۱۸ اسفند سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد یزد در این نشست گفت:‌ کانون های مساجد از دو ویژگی مهم برخوردارند و این دو ویژگی کارکرد فرهنگی کانون ها را از سایر نهادهای فرهنگی فعال در مسجد متمایز و متفاوت کرده است که یکی در حوزه کتاب است که تنها کانون های فرهنگی هنری در مساجد ، کتابخانه دارند.

وی افزود: ویژگی دیگر کانون های مساجد ابزار هنر است که توسط آن میدان خلاقیت و جذابیت برای کانون ها فراهم است.

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد یزد خاطرنشان کرد: امروز شاهد شور نوجوانی در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان یزد هستیم که نمونه بارز آن،‌کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان(عج) رحمت آباد است که علاوه بر هنر سرود در زمینه های متفاوت فرهنگی و هنری دیگری نیز فعال و پویا است.

گرجی ادامه داد: از جمله فعالیت های این کانون برگزاری دوره های تخصصی نویسندگی، کارگردانی، موشن گرافی، آموزش مداحی و نشست های کتابخوان است.

وی گفت: تاکید ما بر استفاده از ابزار هنر و فعالیت های هنری، تربیت هنرمند متعهد و ارزشی است که امیدواریم در سال های آتی شاهد نمود و رشد مطلوبی در این زمینه باشیم.

لازم به ذکر است: اين مراسم با حضور مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي دکتر جواديان زاده، مسئول دبير خانه کانونهاي فرهنگی هنری مساجد استان حجت الاسلام گرجی، مدير کل صدا و سيماي استان دکتر پهلوانيان، رئيس شوراي شهر اسلامي شهر حميديا جناب آقاي دشتي، عضو شوراي اسلامي شهر حميديا جناب آقاي مهندس زارع، امام جماعت،اعضاي هيئت امنا مسجد حضرت صاحب الزمان(عج)،اعضاي کانون و اهالي محله برگزار شد.

کد خبر 773443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha