تفریح به معنای عبور از خطوط قرمز خدا نیست/خرافه و معصیت خط قرمز تفریحات سالم

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: تفریح و تفرّج در سیزدهم فروردین و هر روز دیگری بسیار پسندیده است، اما خرافه، گناه و معصیت در این تفریحات نباید ورود پیدا کند.

آیت الله «سید احمد خاتمی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در حرم مطهر حضرت محمدهلال بن علی(ع) آران و بیدگل گفت: تفریح و تفرّج در سیزدهم فروردین و هر روزی غیر از این روز بسیار پسندیده است اما اینکه اگر کسی در این روز در خانه بنشیند و سبزه گره نزند نحوست بر او می نشیند این گونه اعتقادات، خرافات است و هیچ اصل و اساسی ندارد و در شان یک ملت فرهیخته نیست که خرافه باور باشد.

 

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری افزود: اصل نوروز و سنت های پسندیده نوروزی همچون زیارت اقوام، نظافت، دیدار با یکدیگر، سنت های خوب و قابل تجلیل است و در برخی روایات هم از نوروز تجلیل شده است اما اعتقاد به خرافه معنا ندارد و نباید خرافه باور باشیم.

 

آیت الله خاتمی با بیان اینکه تفریح به معنای عبور از خطوط قرمز خدا نیست، گفت: اصل تفریح بسیار خوب است اما نشست های مختلط، عدم رعایت شئون شرعی تفریح نیست بلکه گناه است.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به روایتی از امام کاظم (ع) در این خصوص گفت: امام در این روایت، چهار برنامه را برای زندگی سفارش فرمودند که بخشی برای مناجات خدا، بخشی برای معیشت و زندگی، بخشی برای معاشرت و نشست های هدفمند و بخشی برای تفریحات سالم سفارش شده است.

 

آیت الله خاتمی افزود: اگر برنامه ای برای تفریحات سالم داشته باشیم می توانیم عبادت با نشاط و کار با نشاط و نشست های با نشاط داشته باشید . پس اصل تفریح مورد توجه اسلام است اما خرافه، گناه و معصیت در این تفریحات نباید ورود پیدا کند.

کد خبر 776667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha