اسلامی سازی علوم از چالش برانگیزترین چالش‌های دهه های اخیر است

رئیس پژوهشکده فلسفه و کلام اسلامی گفت: اسلامی سازی علوم از چالش برانگیزترین چالش‌های دهه های اخیر است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «ابراهیم علی‌پور» در نشست خبری همایش نظریه علم اسلامی و کاربست آن در نظام آموزش و پرورش که امروز(چهارشنبه 28 فروردین) در سالن جلسات سازمان تبلیغات برگزار شد، گفت: علم دینی و اسلامی سازی علوم از چالش برانگیزترین چالش های دهه های اخیر به شمار می آید. استفاده از ظرفیت علم دین در قلمرو دانش و بهره گیری از آن برای رفع محدودیت های موجود از اهمیت فراوانی برخوردار است.


دبیر همایش افزود: وظیفه ما تولید علم است و همایش نیز این هدف را دنبال می کند. تولید آثار دینی از جمله پژوهش های بنیادین است که این کار از سال 1396 به پژوهشکده واگذار شد.


رئیس پژوهشکده فلسفه و کلام اسلامی درباره زمان برگزاری همایش تصریح کرد: همایش از ساعت 8 صبح الی 19 برگزار می شود و در حال آماده سازی 14 جلد کتاب هستیم که 13 جلد آن در روز همایش رونمایی خواهد شد.


وی با اشاره به همکاری شخصیت ها و مراکز مختلف برای تولید آثار اظهار داشت: یکی از مهمترین اهداف همایش، پاسخ به مطالبات رهبر معظم انقلاب است. ایشان در اسلامی سازی علوم و بهره گیری از علوم دینی در حوزه تعلیم و تربیت مطالبات متعددی داشته اند و این همایش پاسخ به این مطالبه است.


علی‌پور وظیفه حوزه علمیه را پاسخگویی به نیازها و سوالات عنوان کرد و ادامه داد: قدرشناسی از شخصیت هایی نظیر آیت الله جوادی آملی نیز از اهداف این همایش است و 5 یا 6 کتاب درباره اندیشه های ایشان رونمایی خواهد شد.


وی خاطرنشان ساخت که 100 مقاله به دبیرخانه رسیده است که در روز 5 اردیبهشت در همایش مطرح خواهند شد.


دبیر علمی همایش از علم دینی، نظریه علم دینی آیت الله جوادی آملی، نظریه های تربیتی و علم دینی و کاربست علم دینی در حوزه تعلیم و تربیت و برنامه ریزی درسی به عنوان پنل های همایش یاد کرد.


وی در پایان گفت: آیت الله اعرافی و حجج اسلام والمسلمین احمد واعظی رییس دفتر تبلیغات اسلامی، علی ذوعلم رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش، عبدالحسین خسروپناه، محمدتقی سبحانی، هادی صادقی و مرتضی جوادی آملی از جمله میهمانان این نشست هستند که برخی نیز سخنرانی دارند.

کد خبر 781986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha