دشمنان اراده، صبر و ایمان ملت ایران را هدف قرار داده اند

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش با بیان این‌که دشمن اراده، عزم، صبر و ایمان دینی را مورد هدف قرار گرفته است، گفت: انقلاب اسلامی ایران، انقلابی فرهنگی و عقلانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام «علی ذوعلم» امروز در «همایش ملی نقش آموزش و پرورش در عملیاتی نمودن بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی»، با بیان این‌که انقلاب اسلامی ایران، انقلابی فرهنگی و عقلانی است، اظهار داشت: ایمان دینی، بزرگ‌ترین سرمایه‎‌ ملت ایران است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش با بیان این‌که دشمن اراده، عزم، صبر و ایمان دینی را مورد هدف قرار گرفته است، افزود: در چنین شرایطی نقش آموزش و پرورش در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب بیش از پیش باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: اگر دستگاه‌های فرهنگی ‌و تربیتی از جمله دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، آموزش و پرورش کشور با بیانیه گام دوم همراه نباشند و فهم عمیقی از آن نداشته و گام‌های عملی در این راستا برندارند، به یقین به نتایج مطلوب دست نخواهیم یافت. 
  
حجت الاسلام ذوعلم خاطرنشان کرد: امید رهبر معظم انقلاب به جوانان است و این شعار نیست، بلکه نوع نگاه را نشان می‌دهد، اگر دیواری بین مسؤولان و جوانان باشد، به این معنا خواهد بود که بیانیه گام دوم تحقق و شکل پیدا نکرده است 
  
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش افزود: جوهره‌ نظام تعلیم و تربیت ما یک روح انقلابی و آرمان گرا و پیشرفت گرا است، نظام آموزشی در اجابت فراخوان رهبر انقلاب اسلامی آتش به اختیار حرکت کرده است.

وی با تأکید بر این‌که جوهره انقلاب اسلامی دارای جوهره‌ عقلانی، فکری، اعتقادی و فرهنگی است، تصریح کرد: امروزه در برابر عربده کشی‌های جبهه استکبار، تفکر عمیقی از سوی رهبر انقلاب وجود دارد، که باید همه در راستای تحقق آن گام برداریم.
 

کد خبر 785427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha