زائران ایرانی باید الگوی برائت از مشرکین در کنگره جهانی حج باشند

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان با اشاره به اینکه مخاطب سخنان رهبری همه مسلمانان حاضر در مراسم معنوی حج هستند، اظهار کرد: زائران ایرانی باید الگوی اعلام برائت از مشرکین در کنگره جهانی حج باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان، غلامعلی رضوانی، معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان در مراسم بدرقه نخستین گروه از زائران استان به حج تمتع که صبح امروز (6 آبان) در فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت برگزار شد، گفت: آموزه های امام راحل(ره) به برکت خون شهدا اثرگذار بوده است و کشورهای اسلامی یکی پس از دیگری از شر حاکمان ستمگر آزاد می شوند.


وی با اشاره به اینکه درگذشته چنین بیان می شد که پیام های نجات بخش و تحرک آفرین در حج ویژه زائران ایرانی است، تصریح کرد: مخاطب سخنان امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری همه ملت های مسلمانی هستند که در کنگره جهانی حج شرکت می کنند.


معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان، تاکید کرد: زائران ایرانی باید به عنوان الگو و اسوه پیشاپیش این حرکت مقدس برای نفی و اعلام برائت از مشرکین و مستکبران جهان باشند.


رضوانی با بیان اینکه حج به عنوان یک معراج الهی برای مسلمانان جهان است، بیان کرد: کسی که اعمال حج را کامل انجام دهد، مانند شخصی است که تازه از مادر زاده شده است.


وی خطاب به زائران گیلانی حج تمتع سال جاری، خاطرنشان کرد: همه مسئولان نظام اسلامی به ویژه مقام معظم رهبری را در اعمال حج خود دعا کنید.


معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان، با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری، ذخیره ای الهی در بین مردم هستند، گفت: رهبری در مقطع کنونی هدایت همه مسلمین جهان را برعهده دارند.


وی با بیان اینکه همه کشورهای مسلمان منطقه به تبعیت از ایران اسلامی در مقابل فریب استکبار و استعمار اروپا و آمریکا ایستادگی کرده اند، اذعان کرد: کشور های منطقه مراقب باشند تا عوامل شیطانی غرب به کشورهای تازه آزاد شده بازنگردند.


گفتنی است، نخستین پرواز زائران گیلانی به بیت الله الحرام در سال 90، از ساعت 10 و 20 دقیقه صبح امروز (6 آبان) به مقصد مکه مکرمه انجام شد.


پایان پیام/

کد خبر 78648

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha