آغاز طرح ضیافت الهی در مساجد و امامزادگان آذربایجان‌‌شرقی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی از آغاز طرح ضیافت الهی با حضور مبلغان دینی همزمان با ماه مبارک رمضان در مساجد و امامزادگان استان خبر داد.

حجت الاسلام «علی مصائبی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز اظهار داشت: مهم‌ترین هدف این طرح اجرای برنامه های تبلیغی در اماکن مذهبی با حضور علمای برجسته بومی و اعزامی از حوزه علمیه قم است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با بیان این‌که مبلغان حوزوی با حضور در امامزاده ها پاسخگوی مسایل شرعی و شبهات مردم بوده و به  بیان احکام معرفتی در امامزاده ها خواهند پرداخت، خاطرنشان کرد: ترتیل خوانی قرآن در امام زادگان از جمله امامزاده سیدحمزه و مصلای اعظم امام خمینی(ره) مهمترین برنامه ای است که همه ساله از استقبال مردمی بالایی برخوردار بوده و امسال هم با توجه ویژه ای برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: آیت الله علوی و حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی دو استاد برجسته حوزه علمیه قم، نیز برای تفسیر و بیان مباحث قرآنی در امامزاده سید حمزه و امامزاده سید محمد مراغه و مصلی امام خمینی تبریز حضور خواهند یافت. 

به گفته مصائبی برگزاری مراسمات ویژه در امامزاده ها در شبهای قدر و پخش زنده برنامه اوباشدانلیق از امامزاده سید حمزه(ع) از دیگر برنامه های طرح ضیافت اداره کل اوقاف در استان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی افزود: برپایی افطاری های ساده در امامزاده ها و اجرای نیت واقفین در شبهای قدر برای اطعام و احسان نیازمندان هم در طول ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد.

وی با بیان این‌که برگزاری کرسی های تلاوت و دعوت از قاریان بین المللی هم از مهمترین برنامه های طرح ضیافت الهی در استان خواهد بود، افزود: فضائل ماه مبارک رمضان به قدری است که باید مبلغان دینی مردم را با این فضائل آشنا کنند تا روح ایمان در جامعه زنده شود.

مصائبی افزود: ۲۵ روحانی که ۹ نفر آنها از قم اعزام شده اند از امروز در تمام امامزادگان شاخص استان و برخی مساجد استان حاضر خواهند شد و ضمن طرح مسایل دینی به شبهات و سوالات روزه داران پاسخ خواهند داد.

کد خبر 787430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha