بقعه شیخ محمو شبستری محور فعالیت های قرآنی قرار گرفت

طرح ضیافت الهی همزمان با کل کشور با محوریت بقاع متبرکه در شهرستان شبستر نیز آغاز شده به طوری که همه روزه در بقعه شیخ محمود شبستری شاهد برگزاری برنامه های متعدد قرآنی هستیم.

حجت الاسلام تقی زاده، رییس اداره اوقاف شهرستان شبستر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز به تشریح برنامه های ماه مبارک رمضان در این شهرستان پرداخت و اظهار داشت: طرح ضیافت الهی همزمان با کل کشور با محوریت بقاع متبرکه در شهرستان شبستر نیز آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: همه روزه در بقعه شیخ محمود شبستری، امامزاده داوود شند آباد، امامزاده موسوی امیر زکریا و مساجد جامع مراسم سخنرانی، اجرای کرسی های تلاوت، پاسخ به مسائل شرعی و احکام و جلسات قرآنی و مشاوره برگزار می شود.

حجت الاسلام تقی زاده افزود: ۳ مبلغ بومی و ۴ قاری استانی عهده دار اجرای این برنامه ها در شهرستان  شبستر هستند که بطور میانگین ۱۵۰ نفر از مردم در این مکان ها از این برنامه ها  استقبال می کنند.  

وی امضای تفاهم نامه با آموزش و پرورش برای اجرای مسابقات قرآنی و کلاس‌های حفظ قرآن برای دانش آموزان و استقرار مؤسسه قرآنی بیت الاحزان در امامزاده شیخ محمود شبستری را از دیگر برنامه های ماه مبارک رمضان اعلام کرد. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره وضعیت امامزاده های این شهرستان گفت: هم اکنون طرح جامع بقعه ابراهیم خلیل شهر صوفیان در بخش تأسیسات، ساختمان امامزاده سید محمد مزرعه صوفیان در حال مرمت و طرح جامع امامزاده داوود شند آباد در بخش نازک کاری و کاشی کاری و مرمت سرویس های بهداشتی را در دستور کار داریم.

حجت الاسلام تقی زاده افزود: برای اجرای این طرح های عمرانی بالای ۲۰۰ میلیون تومان وام از طریق سازمان اوقاف و ۵۰۰ میلیون تومان از طریق کمک‌های مردمی جذب شده است و اخیراً هم دو خیر شبستری ۲۲۰ میلیون تومان برای مرمت این بقعه ها تعهد کرده اند.

وی با اشاره به مرمت بقعه سیدحسن کوه کمری تیل تسوج نیز گفت: برای مرمت این امامزاده ۱۵۰ میلیون وام از سازمان اوقاف و بقیه از طریق نذورات مردمی در دستور کار داریم.

کد خبر 789109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha