مردم آذربایجان‌شرقی از ابتدای سال تاکنون چقدر صدقه داده‌اند؟

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌شرقی گفت: مردم نوعدوست استان از ابتدای سال تاکنون حدود دو میلیارد تومان صدقه داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از تبریز، «محمد کلامی» با اشاره به رشد 26 درصدی پرداخت صدقه در یک و نیم ماهه ابتدای امسال در مقایسه با مدت مشابه در سال 97 اظهار کرد: مردم نوعدوست از ابتدای سال تاکنون حدود دو میلیارد تومان صدقه داده‌اند. 

مدیرکل کمیته امداد استان آذربایجان شرقی افزود: میزان پرداخت صدقات مردم استان در مدت مشابه سال گذشته حدود یک و نیم میلیارد تومان بوده است.

کلامی افزایش مشارکت‌های مردمی در پرداخت صدقات را معیاری برای ارتقای اعتماد عمومی دانسته و گفت: امداد استان در سال گذشته در مبارزه با فقر به شاخص های فرهنگی و مهارتی توجه کرده و با رویکرد جوانگرایی و انقلابی و با پرهیز از جهت گیری های سیاسی در راستای محرومیت زدایی گام برمی دارد.

وی با تاکید بر اینکه صدقات وجوه امانی و شرعی هستند، خاطرنشان کرد: صدقات جمع‌آوری‌شده هر شهر برای نیازمندان همان شهر و طبق دستورالعمل‌های لازم در سرفصل‌های کمک‌های موردی خاص، امور بهداشت و درمان، کمک به دانش‌آموزان نیازمند، تامین مسکن، ازدواج، وام قرض الحسنه و اشتغال‌زایی مددجویان هزینه می‌شود.

کلامی ضمن تاکید بر اهمیت پرداخت صدقات بصورت الکترونیکی گفت: مردم نیکوکار استان می‌توانند از طریق نرم‌افزار موبایلی «سنا» یا از طریق وارد کردن کد دستوری #041*8877* از طریق تلفن همراه، نسبت به پرداخت صدقات خود اقدام کنند.

کد خبر 789393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha