بیش از ۷۵ درصد از زندانیان را محکومان مالی تشکیل می‌دهند

مدیر ستاد دیه استان آذربایجان شرقی گفت: بیش از ۷۵ درصد از زندانیان را محکومان مالی تشکیل می‌دهند که اصلاحیه قانون چک منجر به کاهش زندانیان می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «رسول تقی‌پور» امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه تبریز با دعوت از عموم مردم برای شرکت در جشن گلریزان برای آزادی زندانیان جرایم غیدعمد مالی اظهار داشت: این جشن ۲۹ اردیبهشت‌ از ساعت ۲۱/۳۰ در تالار معلم برگزار خواهد شد. 

مدیر ستاد دیه استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که چشم امید زندانیان جرایم غیرعمد به سوی خیرین و عموم روزه داران مؤمن و نوعدوست است، افزود: اکثر افرادی که روانه زندان شده‌اند، سرپرست خانواده بوده و این یعنی بدون سرپرست خانواده، بنیان خانواده از هم می‌پاشد. 

وی با اشاره به این‌که ۱۶۰​ خانواده متوفی با اختصاص هزینه ضیافت به آزادی زندانیان؛ توانسته‌اند ۱۱۰ نفر را از بند نجات دهند، خاطرنشان کرد: بلکه هر کسی در حد توان می‌تواند زمینه آزادی افراد را فراهم کند. 

تقی‌پور با بیان این‌که استان آذربایجان‌شرقی کمترین زندانی جرایم غیرعمد در کشور را دارد، گفت: هم اکنون ۵۳۰ زندانی جرایم غیرعمد در استان وجود دارد که مبلغ بدهی این افراد ۱۵۲ میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم در جشن گلریزان ۷ میلیارد تومان جمع‌آوری کنیم، می‌توان از طُرق مختلف از جمله اعسار به تقسیط، گذشت شُکّات، تامین از طرف خانواده‌های زندانی و اعطای تسهیلات و کمک ستاد دیه این زندانیان را آزاد کرد. 

تقی‌پور قانون اصلاح چک نیز را از جمله اقدامات مثبت نظام بانکی برای مقابله با افزایش زندانیان مالی دانست و افزود: بیش از ۷۵ درصد از زندانیان را محکومان مالی تشکیل می‌دهند که  اصلاحیه قانون چک منجر به کاهش زندانیان می‌شود.   

کد خبر 790419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha