۳۵۰ دانشجوی بین المللی  در طرح ولایت حضور دارند

حجت الاسلام حکمت ارجمند از برگزاری طرح ولایت بسیج دانشجویی با هدف کادرسازی تراز جمهوری اسلامی ایران خبر داد و گفت: بیش از ۳۵۰ دانشجوی بین المللی در این دوره حضور دارند.

حجت الاسلام «امیر ابولفضل حکمت ارجمند» در گفتگو با خبرنگار دفاعی امنیتی خبرگزاری شبستان در مورد طرح ولایت در بسیج دانشجویی گفت: این طرح بیست و چهارمین سال خود را امسال تجربه می کند و با تکیه بر اندیشه آیت الله مصباح برگزار می شود.

 

معاون راهبردی سازمان بسیج دانشجویی در مورد ویژگی این طرح اظهار کرد: تولید محتوا در طرح ولایت معرفت و بصیرت فکری و فلسفی آن مبتنی بر مبانی انقلاب اسلامی است و کاملا دانشجویی بوده و محتوا و شیوه اجرای آن توسط علامه مصباح طراحی شده است. 

 

 مسئول طرح ولایت طرح ولایت بسیج دانشجویی ادامه داد: طرح ولایت دانشجویی بزرگترین اردوی تربیتی انقلاب اسلامی است این اردوی تربیتی از نظر کمیت و کیفیت بی نظیر است و امسال بیش از ۴۵ هزار دانشجو را تحت پوشش خود قرار داده است. 400 خادم در این طرح مشغول به کار هستند و قریب به 200 استاد درجه یک تعلیم و تربیت طرح را عهده دار شدند.

 

حجت الاسلام حکمت ارجمند با بیان اینکه درس های تربیتی در این طرح به منظور کادر سازی برای نظام  جمهوری اسلامی مدنظر قرار گرفته است، گفت: مهمترین گلوگاه فرصت و تهدید برای جمهوری اسلامی کادر انقلاب اسلامی است اگر کادر همسو با نظام جمهوری اسلامی باشد تمام اهداف انقلاب اسلامی را محقق می کند و اگر اینطور نباشد ممکن است به انحراف و انحطاط کشیده شود.

 

وی گفت: امسال طرح ولایت فراتر رفته و دوره نخبگانی و تربیت استاد را برای اولین بار در آن تعریف شده است و دانشجویان بین المللی نیز برای نخستین بار در این طرح حضور دارند  که با هدف کادر سازی جمهوری اسلامی ایران در دنیا در این دوره شرکت می کنند.

 

معاون راهبردی سازمان بسیج دانشجویی با بیان اینکه اهداف انقلاب اسلامی محدود به جغرافیا نیست، اظهار کرد: کادر تراز جمهوری اسلامی ایران در پهنه جغرافیای یک کشور قرار ندارد و کسانی که عاشق آرمانهای انقلاب اسلامی هستند به دنبال تحقق این آرمانها در جغرافیای گوناگون هستند.

 

حجت الاسلام حکمت ارجمند تصریح کرد: این طرح از 17 تیرماه تا 25 مرداد ماه  و 30 تیر تا 7 شهریور در دو زمان 40 روزه در مشهد مقدس در دانشگاه فردوسی اجرا می شود.

 

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی متعلق به جغرافیای ایران نیست که مسئولیت فرهنگی آن متوجه یک نهاد باشد، افزود: انقلاب اسلامی یک ایدئولوژی، تفکر و تمدن است و مقرر شده تا در حکومت مهدوی بر جغرافیای جهان اثر گذار باشد.

 

مسئول طرح ولایت بسیج دانشجویی اظهار کرد: آرمانهای انقلاب اسلامی در اقصی نقاط جهان موجب تحولاتی در میان ملتها شده است و اگر از این ملتها افرادی مشتاق یادگیری این اهداف باشند می تواند در این دوره ها شرکت کنند.

 

وی گفت: دوره 40 روزه طرح ولایت، مبانی حرکت انقلاب را تبیین و آموزش می دهد و افراد پس از طی این دوره تربیتی به دنبال تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی در جغرافیای خودشان حرکت می کنند. از هر 5 قاره دانشجویان بین المللی در این دوره شرکت کردند و بیش 350 دانشجوی بین المللی در این دوره حضور دارند که حوزه غرب آسیا بیشترین ورودی دانشجو را از آن خود کرده است.

 

وی در مورد معیار و شاخص حضور دانشجویان در این دوره اظهار کرد: اولین شاخص حضور دانشجویان در این دوره قوه تحلیل و دریافت مطالب فلسفی است و از سوی دیگر اشتیاق فرد برای حضور در این دوره از اهمیت بالایی برخوردار است بسیج دانشجویی از تمام دانشجویان برای حضور در این دوره دعوت می کند.

 

معاون راهبردی سازمان بسیج دانشجویی در مورد آزمون برای حضور در این دوره گفت: این آزمون تست هوشی است برای رسیدن به قوه تحلیل که فراخوان آن از 30 فروردین اعلام شد و تا اول خرداد ادامه دارد. نمره آزمون برای ورود به طرح 50 امتیاز است که 50 امتیاز دیگر نیز برای مصاحبه مد نظر قرار دارد و اگر دانشجویی در آزمون شرکت نکرد می تواند در مصاحبه شرکت کند و نمره مصاحبه را کسب و در طرح حضور داشته باشد و در نهایت 4500 نفر اول که حائز  امتیاز لازم برای ورود شده باشند در طرح شرکت می کنند./

 

 

کد خبر 790582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha