ظرفیت حوزه فرهنگ و هنر برای تولید ثروت مورد غفلت واقع شده است

محمدپور گفت: مؤسسات فرهنگی و هنری می‌توانند با ارائه‌ ایده‌های خلاقانه و روزآمد فرهنگ و هنر را به یک جریان ثروت‌خیز در جامعه تبدیل کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «محمد محمدپور» ظهر امروز در دیدار اعضای هیات مدیره انجمن مؤسسات فرهنگی استان با تأکید بر کارکرد مهم نهادهای مردمی در عرصه فرهنگ و هنر اظهار داشت: عمومی‌سازی فرهنگ و هنر و خارج کردن آن از دایره‌ نخبگان امری ضروری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: مؤسسات فرهنگی هم در تعامل با دولت هستند و هم از سویی تشکلی مردمی محسوب می‌شوند؛ بنابراین باید در ایجاد زمینه برای تسهیل دسترسی مردم به تولیدات و خدمات فرهنگی و هنری تلاش شود.

وی با انتقاد از این‌که ظرفیت حوزه فرهنگ و هنر برای تولید ثروت مورد غفلت واقع شده است، خاطرنشان کرد: مؤسسات فرهنگی و هنری می‌توانند با ارائه‌ ایده‌های خلاقانه و روزآمد فرهنگ و هنر را به یک جریان ثروت‌خیز در جامعه تبدیل کنند.

محمدپور تصریح کرد:‌  مؤسسات فرهنگی و هنری فرصتی است تا امور توسعه محور با حضور تشکلهای مردمی شکل بگیرد و در این راستا مؤسسات باید فرصت‌های تولید، سرمایه‌گذاری و اشتغال در حوزه‌ فرهنگ و هنر را شناخته و آنها را پیگیری کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی مؤسسات فرهنگی و هنری را بهترین جایگزین دولت، برای تصدی‌گری فعالیت‌های فرهنگی و هنری دانست و افزود: موسسات فرهنگی، باید تمهیدی بیاندیشند تا ذائقه‌ مردم در تولیدات و مصارف فرهنگی در جهت گسترش آن تغییر یابد و تولید در بخش فرهنگ و هنر رونق گیرد.

کد خبر 791447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha