امر به معروف ضامن امنیت عمومی جامعه است

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری گفت: حقوق و امنیت عمومی با امر به معروف و نهی از منکر محقق می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، آیت الله «محمدتقی پورمحمدی» عصر امروز در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر مراغه اظهار داشت: این فریضه الهی و اسلامی زمینه ساز تزکیه روح و مایه توسعه فرهنگی جامعه است. 

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نقش آموزه های اسلامی و دینی در جامعه گفت: تامین حقوق مردم و امنیت عمومی با عمل به امر به معروف و نهی از منکر محقق می شود.

وی با تاکید بر لزوم عمل به امر به معروف و نهی از منکر ادامه داد: مچ گیری و تخریب در جامعه حرام است، از این رو تذکر و خیرخواهی مطلوب و سفارش شده در قانون و شرع اسلام است. 

امام جععه مراغه تصریح کرد: در سال های اخیر متاسفانه در خیابان ها، درون خانواده ها و جامعه سهل انگاری هایی در زمینه عمل به این فریضه الهی شده است. 

آیت الله پورمحمدی افزود: برخی از گناهان که جنبه عمومی داشته از جمله سوء استفاده از اموال عمومی و بیت المال و برخی ناانصافی ها در بازار و نیز ناهنجاری و بی انضباطی در جامعه نیازمند ارشاد و نهی از منکر دستگاه ها و نهادهای متولی امر است. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه صدا و سیما نیز در 40 سال گذشته در امر به معروف و نهی از منکر کوتاهی کرده و در برخی فیلم ها و سریال ها برخی ناهنجاری ها از جمله ترویج دوستی دختر و پسر، خشونت، تصرف مال دیگران، تجمل و اشرافی گری و نیز پرخاش فرزندان به والدین نمایش داده می شود. 

کد خبر 791822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha