ایوب‌های امروز پدر و مادران شهدا هستند

حجت‌الاسلام حاج ابوالقاسم گفت: ایوب‌های امروز پدر و مادران شهدا هستند که ۴ فرزند آن‌ها شهید شدند ولی شاکر خداوند هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم ، حجت‌الاسلام «محمد حاج ابوالقاسم »عصر امروز(پنجشنبه 2خرداد) در سخنرانی پیش از ترتیل خوانی که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد، با اشاره به سوره انبیا گفت: در سوره انبیا ماجرای بت‌شکنی حضرت ابراهیم علیه‌السلام بیان شده است که این موضوع بر روحیه جوانی و حق‌طلبی و دین‌گرایی جوانان تأکید دارد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری اتصریح کرد: با بیان اینکه برای بت‌پرستی مصداق‌های زیادی وجود دارد و بت‌پرستی تنها به معنای پرستش سنگ و چوب نیست، افزود: اگر انسان به غیر از خدا از دیگری تبعیت و اطاعت کرده و جسم و جان خود را در اختیار او قرار دهد، عملش مصداق بت‌پرستی است.

 

وی سازش با مستکبران را در جامعه جهانی مصداق بت‌پرستی مدرن در عصر حاضر دانست و افزود: ظلم به دیگر امت‌های مظلوم به خاطر خوشامد مستکبران مصداق بت‌پرستی است که در جامعه امروز عربستان به‌شدت به این نوع از بت‌پرستی مبتلا هستند  و در یمن نسل کشی می کنند.

 

حجت‌الاسلام حاج ابوالقاسم در ادامه  با اشاره به داستان حضرت ایوب گفت: شیطان به دنبال ایجاد فشار به بندگان خدا است و تلاش می‌کند روحیه شکرگذاری را از آن‌ها بگیرداما حضرت ایوب پس از تحمل تمام سختی‌ها باز هم شکر گذار بود به خاطر همین خداوند تمامی نعمات را به ایوب برگرداند.

 

وی با بیان اینکه اما راه مقابله با شیطان صبر و تحمل است، همچنانکه ملت شریف ایران باتحمل همه مشکلات در برابر دشمنان ایستاده اند ادامه داد: ایوب‌های امروز پدر و مادران شهدا هستند که 4 فرزند آن‌ها شهید شدند ولی شاکر خداوند هستند.

 

کد خبر 792409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha