تکذیب بازداشت 150 زائر ایرانی در فرودگاه مدینه

رییس ستاد مدینه گفت: این زائران که خارج از سازمان حج و زیارت و به صورت انفرادی ویزای عربستان را گرفته بودند، به خاطر مشکل ویزا در فرودگاه مدینه منتظر برطرف شدن این مساله هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبری، حسن سقایی در جمع خبرنگاران اعزامی به حج و در پاسخ به سوالی درباره‌ برخی اخبار منتشر شده مبنی بر بازداشت 150 زائر ایرانی در فرودگاه مدینه، اظهار کرد: این زائران بازداشت نشده‌اند. آن‌ها به صورت انفرادی از سفارت عربستان در ایران ویزا گرفته و به این کشور وارد شده‌اند که هم‌اکنون در فرودگاه مدینه با مشکل ویزا مواجه شده‌اند.

 

وی خاطرنشان کرد: آن‌ها زائرانی هستند که خارج از سازمان حج و زیارت برای انجام مناسک حج به عربستان سفرکرده‌اند و اکنون مشکل روادید دارند و برای طی مراحل در فرودگاه مدینه حضور دارند تا مشکل‌شان برطرف شود.

شایان ذکر است؛ هر سال علاوه‌بر زائرانی که تحت نظام و نظارت سازمان حج و زیارت برای شرکت در مناسک حج به عربستان اعزام می‌شوند، افراد و کاروان‌هایی هم هستند که به صورت آزاد و گاهی غیرمجاز به این سفر می‌روند. این مساله گاهی مشکلاتی را برای زائران آزاد ایجاد می‌کند که سازمان حج و زیارت همواره از مردم خواسته است از سفر با کاروان‌های آزاد به عربستان خودداری کنند.
 

پایان پیام/

 

کد خبر 79614

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha