۲۵ خرداد آغاز طرح سنجش کودکان بدو ورود به دبستان

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: سامانه سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان از ۱۸ خرداد فعال شده و طرح سنجش کودکان بدو ورود به دبستان از ۲۵ خرداد ماه سال جاری آغاز می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، «محمد علی واقعی» در جلسه ستاد ساماندهی طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی اظهار کرد: والدین از هجدهم خرداد ماه سال جاری می توانند با مراجعه به مدارس برای سنجش نوآموز خود نوبت بگیرند.

 

وی با بیان اینکه طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان از 25 خرداد اجرایی می شود، افزود: 14 پایگاه وظیفه سنجش کودکان بدو ورود به دبستان را در سطح  استان برعهده دارند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به پیش بینی رشد چهار درصدی کودکان شرکت کننده در طرح سنجش، تصریح کرد: پیش بینی می شود امسال 17 هزار و 500 کلاس اولی در خراسان جنوبی وارد دبستان شوند.

 

واقعی با بیان اینکه آمادگی تحصیلی و هوش، غربالگری شنوایی، بینایی و جسمانی و تست اوتیسم از جمله مواردی هستند که در طرح سنجش ارزیابی می شود، خاطرنشان کرد: کودکان پیش دبستانی هم می توانند در این طرح مورد سنجش قرار گیرند.

کد خبر 796841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha