ماجرای استعفا وزیر آموزش و پرورش

وزارت آموزش و پرورش طی اطلاعیه ای خبرپذیرش استعفا وزیر آموزش و پرورش را تکذیب کرد.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری شبستان، «وزیر آموزش و پرورش استعفا کرد». این خبر در شبکه های اجتماعی در حال باز نشر است.

 

این در حالیست که امروز «سید محمد بطحایی» در صفحه شخصی خود در اینستاگرام و توئیتر اعلام کرده بود«در آخرین روز قبل از تعطیلات در جلسه‌ای با حضور رئیس و همکاران سازمان امور اداری و استخدامی، موضوع اصلاح حقوق همکاران جوانم در دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی را بررسی کردیم و با نظر مثبت جناب انصاری امیدوارم به‌زودی نتیجه مورد نظر به‌دست آید».در این جملات نشانه ای از شخصی که استعفا  داده باشد وجود نداشت اما خبر استعفا به دلیل نارضایتی رئیس جمهوری از بطحایی و ارایه نامه استعفا در آخرین جلسه هیئت دولت از سوی وزیر آموزش و پرورش در شبکه های اجتماعی پررنگتر شد.

 

همین خبر موجب شد تا در شبکه های اجتماعی معلم ها، کارشناسان آموزشی و برخی از مسئولان اظهار ها نظرهای مختلف ارایه دهند. برخی ها معتقد بودند که استعفای وزیر آموزش و پرورش به منظورحمایت از حقوق فرهنگیان بوده است اما برخی دیگر این موضوع را یک بازی دانستند که با طرح استعفا به مقبولیت سید محمد بطحایی بیفزایند.برخی دیگر موضوع استعفا را سیاسی دانستند و برخی ها مشکلات شخصی وزیر آموزش و پرورش را مطرح کردند.

 

مسئولان اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش نیز با کمی تاخیر اطلاعیه ای مبنی برتکذیب پذیرش استعفا وزارت آموزش و پرورش را در پرتال آموزش و پرورش بارگذاری کردند و به این خبر غیر رسمی که تنها در شبکه های اجتماعی منتشر شده بود واکنش نشان دادند.

 

در این اطلاعیه آمده است« خبر پذیرش استعفای وزیر آموزش و پرورش که توسط برخی رسانه ها و خبرگزاری ها منتشر گردیده است، تکذیب می شود».

 

در این اطلاعیه به تکذیب پذیرش استعفا اشاره شده است اما استعفای وزیر آموزش و پرورش تکذیب نشده است. به نظر می رسد خبر استعفا که به صورت غیر رسمی در شبکه های اجتماعی بازنشر می شد صحت دارد.

 

یک نکته قابل تامل که به این حاشیه ها افزود ضعف عملکردی مسئولان مرکز اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش بود این مرکز همواره در اطلاع رسانی و شفاف سازی ضعیف عمل می کند. این بار هم غیرحرفه ای عمل  کردند. به خبرنگاران که دنبال صحت این موضوع بودند  پاسخگو نبودند.  «امیر علی نعمت اللهی» قائم‌مقام وزیر و سرپرست مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی به خبرنگار شبستان در پاسخ به صحت استعفا گفته بود که به زودی به صورت رسمی اطلاعیه ای را درپرتال قرار می دهیم.

این اطلاعیه در حالی درپرتال وزارت آموزش و پرورش منتشر شد که پیش از بارگذاری، تنها به یک خبرگزاری داده شده بود. این خبرگزاری نه خبرگزاری رسمی دولت بود و نه خبرگزاری خود وزارت آموزش و پرورش.

 

یکی از مشکلات وزارت آموزش و پرورش که موجب شده است حاشیه های زیادی اطراف این وزارت خانه باشد ضعف و عملکرد غیرحرفه ای در اطلاع رسانی است.

کد خبر 797542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha