قوه قضائیه با قاچاقچیان  مواد مخدر مدارا نمی کند

حجت الاسلام رییسی با اخطار دادن به عاملان اصلی قاچاق کلان گفت: قوه قضائیه با قاچاقچیان مواد مخدر مدارا نمی کند.

 به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رییسی، معاون اول رئیس قوه قضاییه امروز در همایش "رؤسای پلیس مبارزه با مواد مخدر سراسر کشور" با بیان اینکه مبارزه با تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان مواد مخدر امروزه به یک جنگ تبدیل شده است، گفت: در حال حاضر قوه قضاییه می کوشد تا با کمک نیروی انتظامی به جنگ کلان نظام سلطه که حامی دست‌اندرکاران، تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان مواد مخدر هستند، برود.

 

وی اظهار کرد: جوانی که به سوی اعتیاد می‌رود نه تنها به خود و خانواده‌اش لطمه می‌زند بلکه تمامی مظاهر اجتماعی در جامعه را نابود می‌کند. حجت الاسلام رییسی بر شناسایی و دستگیری عاملان اصلی قاچاق کلان تأکید کرد و افزود: این افراد بدون آنکه در صحنه حضور داشته باشند به هدایت و برنامه‌ریزی قاچاق مواد مخدر می‌پردازند بنابراین قوه قضاییه نیز با آن ها مدارا نمی کند.

 

حجت الاسلام رییسی با اشاره به اینکه امروزه عزم جدی برای مبارزه با مواد مخدر از سوی مجامع بین‌المللی وجود ندارد، تصریح کرد: دلیل این مدعا عدم مبارزه نیروهای آمریکایی مستقر در افغانستان با کشت و تولید مواد مخدر در این کشور است.

 

وی اظهار کرد: البته شناسایی عاملان اصلی قاچاق به معنی غافل شدن از حمل‌کنندگان و خرده‌فروشان در کشور نیست و باید به جمع‌آوری آنها نیز توجه داشت زیرا این افراد موجب آلوده شدن و ایجاد فساد در محله ها می‌شوند.

 

معاون اول رئیس قوه قضاییه افزود: در مبارزه بی امان با مواد مخدر حفظ سلامت نیروهای مؤثر در مبارزه را نباید فراموش کنیم. حجت‌الاسلام رییسی همچنین تصریح کرد: ارزیابی دقیق در موضوع مواد مخدر می‌طلبد که تمامی بخش‌های مبارزه‌کننده به وظایف خود عمل کنند و در صحنه باشند چرا که این مبارزه بدون حضور و تعامل دستگاه‌های مبارزه‌کننده و اقدام هماهنگ با انگیزه و اندیشه دقیق تأثیرگذار نخواهد بود و اگر مقطعی باشد به طور قطع مبارزه به سرانجام نمی‌رسد.

 

وی بر همکاری و تعامل نیروهای اطلاعاتی و عملیاتی کشور در راه مبارزه با مواد مخدر تأکید کرد و افزود: وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی در سایه همکاری اطلاعاتی و عملیاتی نقش مهمی در شناسایی عوامل کلان توزیع مواد مخدر دارد و پیچیدگی کار مواد مخدر می‌طلبد که این نیروها برای گرفتن ابتکار عمل از دشمن همکاری نزدیکی با یکدیگر داشته باشند.

 

حجت‌الاسلام رییسی با تاکید بر داشتن دیپلماسی فعال در بحث مبارزه با مواد مخدر گفت: از آنجا که ورود به مواد مخدر از مرزها انجام می‌گیرد ضرورت دارد بخش دیپلماسی در سطح سازمان‌های بین‌المللی و رسانه‌های عمومی دنیا در رابطه با مواد مخدر ایجاد حساسیت کند.

 

معاون اول قوه قضاییه به عزم جدی برای برخورد قاطع با قاچاق مواد مخدر اشاره و تصریح کرد: پی گیری جدی پرونده‌های موجود در قوه قضاییه در یک سال اخیر چه در مراحل مقدماتی و چه در مراحل نهایی مصداقی بر این مدعاست.

 

یادآور می‌شود: همایش رؤسای پلیس مبارزه با مواد مخدر سراسر کشور امروز سه‌شنبه ( هفت دی ) در سالن جلسات ستاد ناجا برگزار شد.

پایان پیام/
 

کد خبر 7994

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha