برای آموزش‌های مهارتی اولویت قائل هستیم

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تأکید بر جلوگیری از  موازی کاری در استان‌ها گفت: برای آموزش‌های مهارتی اولویت قائل هستیم، 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «منصور غلامی» امروز در نشستی مشترک با رؤسای دانشگاه‌های استان آذربایجان شرقی در تبریز اظهار داشت: همه استان‌ها مشکل آمایشی ندارند و تعدادی از استان‌ها سازماندهی شده‌اند.

وزیر علوم، گفت: تبدیل مراکز در برخی استان‌ها، کیفی‌سازی آموزش عالی کشور، برطرف کردن نقاط ضعف در مناطق کوچک‌تر و اتصالشان به نقاط بزرگ‌تر، تامین امکانات و تجهیزات، افزایش کیفیت خدمات و فراهم کردن امکانات پژوهشی برای اعضای هیئت علمی از اهداف ساماندهی دانشگاه‌ها است.

وی با اشاره به اینکه همه دانشگاه‌ها سعی می‌کنند تمام رشته‌ها را داشته باشند، خاطرنشان کرد: همه دانشگاه‌ها در دنیا به دنبال ماموریت‌ و تخصص‌گرایی هستند؛ باید دانشگاه‌هایمان‌ را توانمند کرده و به صورت تخصصی پیش ببریم.

وزیر علوم در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر جلوگیری از موازی کاری در استان‌ها گفت: برای آموزش‌های مهارتی اولویت قائل هستیم، چراکه باید استانداردهایی را تعریف کنیم که تربیت‌‌شده‌های این بخش بتوانند در سرتاسر کشور به عنوان تکنسین تربیت‌‌یافته و در چارچوب استاندارد به کار گرفته شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان با بیان اینکه توسعه رشته‌های جدید، نگاه‌های جدید، به‌روز و پیشرو در سطح فناوری در دانشگا‌ه‌ها ضرورت دارد، گفت: متاسفانه در سال‌های اخیر، تعداد دانش‌آموزان و داوطلبان در رشته‌های ریاضی و فنی و مهندسی کم شده است.

غلامی، افزود: بحث‌های مالی در چند سال گذشته در کل کشور مسئله‌ساز بوده و با توجه به شرایط تحریم و محدود شدن فروش نفت، توزیع منابع مالی در منابع دولتی سخت شده است. سال گذشته، سازمان برنامه و بودجه به دانشگاه‌ها کمک کرد و امسال نیز کمک خواهد کرد و در تلاشیم به دانشگاه‌ها آسیبی نرسد.

کد خبر 799535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha