هدفمندی یارانه ها موجب تحقق عدالت اجتماعی می شود

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، طرح هدفمندی یارانه ها را موجب تحقق عدالت اجتماعی در جامعه برشمرد.

ارسلان فتحی پور با اشاره به زمان اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در کشور به خبرنگار شبستان گفت: شیوه اجرای این طرح از زمان اجرای آن مهم تر است و دولت با حرکتی تدریجی و پرداخت به موقع یارانه زمینه را برای همراهی مردم فراهم کرد.


وی افزود: تورم انتزاعی که در کشور طی ماه های اخیر رخ داده بود، با تدبیر دولت و اعلام حمایت از تولید کنندگان از بین رفته است و مردم نیز از اجرای این طرح نگرانی چندانی ندارند بلکه مخالفان و منتقدان طرح موجبات نگرانی و تشویش اذهان عمومی را فراهم می کنند.


رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: زمینه ای برای افزایش قیمت در کشور وجود ندارد و تصور غلطی که برخی از تاثیر قیمت سوخت بر قیمت تمام شده کالا دارند، باید از بین برود.


فتحی پور هدفمندی یارانه ها را موجب تحقق عدالت اجتماعی در جامعه برشمرد دانست و گفت: 30 هزار میلیارد تومان از محل افزایش قیمت حامل های انرژی طی یک سال در کشور صرفه جویی می شود.


نماینده مردم کلیبر و هوراند در مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: این مبلغ دو برابر بودجه های عمرانی کشور است و موجب جهشی در فعالیت های عمرانی و تولیدی خواهد شد.


وی یادآور شد: نیاز شدیدی به اقدامات زیر ساختی در کشور در خصوص مسایل عمرانی وجود دارد و نبود این زیرساخت ها موجب آسیب های متعدد اجتماعی از جمله آلودگی شدید هوا درکلان شهرها می شود.


رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این مسئله مغایر با عدالت اجتماعی است که سرمایه های کشور به دست عده ای محدود تلف شوند و اکثریت جامعه از جهت نبود زیرساخت های اقتصادی و بهداشتی در رنج باشند.


وی با تاکید بر همراهی مجلس با دولت در اجرای هدفمندی یارانه ها، تصریح کرد: اقدامات لازم از سوی مجلس در زمینه پیش بینی شرایط اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها و اصلاح ساختاری در زمینه های مختلف صورت خواهد گرفت.


پایان پیام/
 

کد خبر 7996

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha