سازمان قضایی نیروهای مسلح استان سمنان فاقد پرونده‌های امنیتی/با طرح‌های آموزشی  از وقوع جرم پیشگیری کرد

یونسی با بیان اینکه در سازمان قضایی نیروهای مسلح استان سمنان فاقد پرونده‌های امنیتی هستیم، گفت: آمار پرونده‌های شکایات مردم از نیروهای مسلح شاید به تعداد انگشت دست نرسد و این امر میزان رضایت‌مندی مردم از این نهاد را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان،«رحیم یونسی» در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه، ضمن بیان اینکه یکی از مطالبات مهم و حساس مردم تأمین امنیت است که نیروهای مسلح یکی از تأمین‌کنندگان این مهم محسوب می‌شوند، گفت: یکی از دغدغه‌های موجود در قوه قضاییه کوتاه شدن زمان رسیدگی به پرونده‌ها و سرعت رسیدگی و پیشگیری از وقوع جرم است که برای آن حداکثر تلاش خود را به کار بسته است.

 

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان سمنان با اشاره به اینکه دادگاه‌های نظامی استان سمنان فاقد پرونده‌های موجودی بوده و پرونده مانده قبل صفر است و تنها پرونده‌های ارجاع شده در اختیار همکاران قضایی قرار دارد، افزود: در دادگاه تجدیدنظر پنج فقره پرونده وجود دارد که چهار مورد در ماه گذشته و یک مورد مانده از قبل نیز ارجاع و در ماه جاری رسیدگی خواهد شد.

 

وی ضمن بیان اینکه متوسط رسیدگی در دادگاه همان ماه ارجاع و همان ماه مختومه می‌شود، ابراز داشت: این روند در دادسرا نیز حدود دو ماه است و دلیل آن برمی‌گردد به این موضوع که بخش عمده‌ای از جرائم به سربازان مربوط می‌شود که مجاز به استفاده از تلفن همراه نیستند و لذا این مورد باعث عدم استفاده از ثبت ثنا شده و این فناوری را با محدودیت مواجه می‌کند.

 

یونسی تنها مرجع رسیدگی به پرونده‌های نیروهای مسلح، را سازمان قضائی نیروهای مسلح عنوان کردوافزود: با برنامه ریزی اصولی براساس چارچوب و قوانین در اجرای قانون تلاش می‌شود.

 

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح استان سمنان با تاکید بر اینکه در بحث رسیدگی به پرونده نیروهای مسلح نباید منتظر وقوع جرم باشیم بلکه با اجرای طرح‌های آموزشی می‌توان از وقوع جرم پیشگیری کرد ادامه داد: در سال گذشته دستکم ۲۰ هزار نفر ساعت طرح آموزش برای پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح استان سمنان ارائه شد.

 

وی با بیان اینکه به ازای یک نظامی در استان سمنان در سال گذشته دستکم ۴۰ ساعت آموزش در بخش‌های مختلف ارائه شد تصریح کرد:این امر در کاهش وقوع جرم و جلوگیری از تشکیل پرونده در بین نیروهای مسلح تأثیر شایانی داشته است.

 

به گفته یونسی با ارائه این آموزش‌ها شاهد کاهش ۲۵ درصدی از آمار ورودی پرونده‌ها در مراجع قضایی هستیم لذا این خبر قابل‌تأملی به شمار می‌رود و همچنین جرائم مهم و پراهمیت دو فقره پرونده را شامل می‌شود که نشان می‌دهد آموزش‌ها بسیار خوب بوده است.

کد خبر 802394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha