حوزه ادب، روایتگر هنجارهای فرهنگی و سیاسی روزگاران است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: دامنه‌ گسترده‌ ادبیات همه‌ افراد جامعه را با فرهنگ های مختلف در بر می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از تبریز، اعضای انجمن ادبی سلماس با حضور در تبریز از بنیاد فرهنگ، ‌هنر و ادب آذربایجان، خانه پروین اعتصامی و مقبره الشعرا بازدید کرده و در جلسه‌یانجمن ادبی تبریز به اجرای برنامه مشترک با شعرا و ادبای تبریز پرداختند.

«محمد محمدپور» در این نشست با اشاره به مفاخر فرهنگی و ادبی سلماس و تبریز اظهار امیدواری کرد؛ چنین دیدارهایی موجب تعاملات بیشتر، رشد ادبی و هنری و افزوده شدن بر سرمایه‌ها و مفاخر ادبی خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: ادبیات و شعر در جوامع مختلف به عنون غذای روح مطرح است و دامنه‌ گسترده‌ی ادبیات همه‌ی افراد جامعه را با فرهنگهای مختلف به نوعی در بر می‌گیرد.

وی افزود:‌ در بین شاخه‌های مختلف هنر، ادبیات جایگاه ویژه‌ای دارد و همواره افراد مختلفی در حوزه ادب و فرهنگ تلاش‌ها کرده‌اند و آثار فاخری از آنان به یادگار مانده‌ است.

محمدپور ادامه داد: بسیاری از آثار گذشتگان در حوزه ادب، روایتگر هنجارها و فراز و نشیب‌های اجتماعی و فرهنگی و سیاسی آن روزگاران است که در قالب‌های گوناگون ادبی ثبت شده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، خواستار استمرار برگزاری نشست‌های مشترک میان شعرا و ادبای منطقه شد و گفت: شعر و ادب جریان‌ساز بوده و است، از این رو توجه بیش از پیش به محتوای شعر اهمیتی دو چندان دارد.

همچنین «ابوالفضل علیمحمدی» در این برنامه، گسترش چنین روابطی را موجب بالندگی فرهنگ و ادب و هنر دانست و با اشاره به مفاخر شعری و ادبی استان،‌ استاد سید محمدحسین شهریار را نگین درخشانی بر خاتم شعر ایران عنوان کرد.

مدیرعامل بنیاد فرهنگ، ‌هنر و ادب آذربایجان؛ شعر و ادب را گرامی‌ترین آثار یک فرهنگ دانست و گفت: ادبیات و شعر جزء لاینفک روح و عاطفه‌ بشری است و در اغلب رفتارهای فردی و اجتماعی انسان تاثیر می‌گذارد، ‌از این رو تقویت و گسترش شعر و ادب، موجب تقویت و گسترش فرهنگ خواهد شد.

کد خبر 802599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha