هدفمند کردن یارانه ها کشور را برای همیشه دربرابر مشکلات اقتصادی بیمه می کند

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، با بیان اینکه طرح هدفمندی یارانه‌ها با دقت و صحت اجرا شود، گفت: هدفمند کردن یارانه ها، کشور را برای همیشه در برابر بحران‌ها و مشکلات اقتصادی بیمه می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، آیت الله عباس واعظ طبسی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، صبح امروز( 7دی)در دیداربا نماینده مردم، ائمه جمعه و فرمانداران شهرهای چناران، طرقبه و شاندیز، گفت: به عنوان یک انسان علاقه‌مند به نظام اسلامی بسیار خوشحالم که این کار مهم، ضروری و مؤثر برای آینده مصالح کشور، انجام شد، اما نگرانی من و کسانی که مسائل را با دقت بیشتری دنبال می‌کنند، توجه جدی به نکاتی است که ما را برای رسیدن به افق امیدبخش چشم‌انداز رهنمون می‌سازد. 

 

وی اذعان داشت: هدفمند کردن یارانه ها کشور را برای همیشه در برابر بحران‌ها و مشکلات اقتصادی بیمه می کند.

 

وی اولین نکته قابل توجه را اجرای دقیق طرح بر اساس قانون ذکر کرد و افزود: در اجرای این طرح دقیقا باید قانون لحاظ شود و تمامی اقدامات در چارچوب قانون، روش مند، منضبط و به دور از احساسات فردی و گروهی صورت گیرد.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، اظهارداشت: برای اجرای موفق این طرح، قوای سه‌گانه باید همدل باشند و اگر مشکلی می‌بینند، همین ابتدای کار با احساس مسئولیت، هماهنگی، همفکری و همراهی و با اتخاذ تدابیر هوشمندانه، دنبال حل آن باشند؛ نه اینکه تکاپو کنند که کار را به نام خود ثبت کرده و احیانا قصور و مشکلات را به دیگران نسبت دهند.

  

آیت الله واعظ طبسی، تاکید کرد: به بخش کشاورزی و صنعت با نگاه جامع و واقع‌بینانه نگریسته شود و در نظر باشد تغییر در قیمت حامل‌های انرژی بر کیفیت تولید، زمینه صدور محصولات، بی‌نیازی از واردات بی‌رویه و... اثرگذار خواهد بود.

 

وی اذعان داشت: اجرای طرح باید به‌گونه‌ای باشد که همه مردم از قشر آسیب‌پذیر گرفته تا اقلیت مرفه احساس کنند که سیاست کلی نظام چیزی جز اجرای عدالت و انصاف نیست.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه ما دنبال ایجاد جامعه بی‌طبقه نیستیم و در اسلام هم چنین چیزی وجود ندارد، گفت: هدف ما جلوگیری از حیف و میل‌ها، اسراف، تبذیر، فشار اقتصادی، استثمار و استعمار و بستن راه سوءاستفاده بر قدرتمندانی است که در جهت سیاست‌های بیگانگان گام برمی‌دارند.

 

تولیت آستان قدس رضوی، در ادامه این جلسه در پاسخ به درخواست‌های مسئولان شهرستان‌های چناران، طرقبه و شاندیز در خصوص ایجاد مراکز فرهنگی، آموزشی، ورزشی و...تصریح کرد: آستان قدس رضوی مسائل را بررسی و مطالعه کرده و بر اساس نیازهای و اولویت‌ها تصمیم‌گیری می‌کند.

  

آیت الله واعظ طبسی، اظهار داشت: من این انتظار را اصولی و قابل توجه نمی‌بینم که کسی تصور کند آستان قدس رضوی هر جا موقوفه‌ای دارد پس باید آنجا سرمایه‌گذاری کند، بلکه عملکرد ما را نیات واقفان و متن وقفنامه‌ها مشخص می‌کند.

 

وی اذعان داشت: بحث ایجاد دانشگاه و اماکن ورزشی به عهده دولت است که معمولا در سفرهای استانی مورد توجه قرار می‌گیرد و صد البته اگر آستان قدس رضوی توانایی داشته باشد، در دور دست‌ترین نقاط کشور نیز اقدامات فرهنگی خود را گسترش خواهد داد.

 

به گزارش روابط عمومی آستان قدس رضوی، آیت الله واعظ طبسی، افزود: امروز جامعه ما نیازمند تبیین مبانی فکری اسلامی است و علیرغم همه کارهای فرهنگی که در قم، مشهد و سایر حوزه‌های علمیه صورت گرفته است، در برابر سیل شبهاتی که دنیای غرب راه انداخته‌اند، این یک تکلیف و وظیفه مهم است.

 

وی خطاب به مبلغان دینی، گفت: فکر نکنیم که تبلیغ دین، رفع شبهات و پاسخگویی به سئوالات مردم نیازمند یک تشکیلات وسیع و ساختمان مجلل است، بلکه باید از فضاهای موجود استفاده بهینه را به عمل آورد.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 8028

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha