راه اندازی نظام جامع ثبت های آماری با هدف تامین نیازهای آماری کشور

فخر الدین با اشاره به برنامه های سازمان مدیریت و برنامه ریزی یزد گفت: نظام جامع ثبت های آماری با هدف تامین نیازهای آماری کشور راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « محمد حمید فخر الدین» در نشست خبری  مسئولان سازمان مدیریت و برنامه ریزی یزد گفت: در حال حاضر نظام آماری ما سنتی است و در ان تاکید بر خوداظهاری در طرح های آماری است که قطعا در آن با توجه به به نوسانات افراد در پاسخ ها می توانند متفاوت باشد که همین صحت و دقت آماری را کم می کند.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی یزد افزود: امروزه برنامه ملی آمار در سال 97 تصویب شده که 12 ماده دارد و توجه به نوین سازی آماری و توسعه نظام آماری دارد که در این راستا یکی از تاکیدات توجه به بحث نظام جامع ثبت های آماری است و با هدف تامین نیازهای آماری کشور این سامانه راه می افتد.

وی افزود: در نظام آماری ثبتی مبنا قرار است نظام آماری به شکلی باشد که ثبت در واحدها ملاک تهیه و تامین آمارها باشد در این راستا نیز دقت و صحت بالایی دارد.

در قانون آمار یکی از مباحث مهم در زمینه محرمانگی آمار است که در این نظام آماری ثبتی مبنا بر اساس کدگذاری همراه با ایجاد شفافیت شامل ارائه آمارها بر اساس صحت  و ارائه در جهت برنامه ریزی است.

 

 

کد خبر 802901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha