تقدیر از پیشگامان تقریب و تجلیل از خانواده شهدای اهل‌سنت در دهه کرامت

حجت‌الاسلام فولادی با تاکید بر اینکه دهه کرامت فرصت تقریب هرچه بیشتر پیروان مذاهب است، گفت: لذا تقدیر از پیشگامان تقریب، تجلیل از خانواده شهدای اهل‌سنت و برگزاری پیاده‌روی خانوادگی اهل سنت با شعار «امام رئوف(ع)، امام وحدت» در این ایام انجام می‌شود.

حجت الاسلام «مجیدرضا فولادی» در گفت وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه دهه کرامت دهه عزت، افتخار و ارتباط با اهل بیت(ع) است، اظهار کرد: پیاده کردن سیره اهل بیت(ع) در جامعه سبب گره گشایی از مشکلات مردم می شود و این تجربه ای اثبات شده در طول تاریخ است.

 

نماینده مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت افزود: شغل انبیا هدایت و بصیرت دادن و نجات مردم از گرفتاری ها، مشکلات و خطراتی بود که از بُعد فرهنگی و سیاسی و اجتماعی وجود داشت، حال امروز ما باید به گونه ای در دهه کرامت رفتار و برنامه هایی را به عنوان الگو و مدل و فرهنگ تبیین کنیم که اگر این مسیر انبیاء و اهل بیت(ع) ترویج شود، در این راستا برنامه ها و فعالیت ها باید در حوزه رویکرد تقریبی و وحدت بشری و خاصتا وحدت در حوزه ادیان و مذاهب باشد.

 

حجت الاسلام فولادی تصریح کرد: در این میان مهمترین رویکرد آن است که سیره ائمه اطهار(ع) را در جامعه ترویج کنیم، سیره یعنی کردار، رفتار و گفتار. اگر مسئولان بر اساس سیره اهل بیت(ع) حرکت کنند و مردم شاهد این رویکرد باشند برکات اش را در جامعه می بینیم.

 

وی با اشاره به برنامه های مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ایام دهه کرامت، ابراز کرد: تقدیر از پیشگامان تقریب، تجلیل از خانواده شهدای اهل سنت، برگزاری نشست های تقریبی در سیره اهل بیت(ع) به ویژه سیره رضوی و اعزام سخنران به استان ها و برگزاری همایش بزرگ خانواده اهل سنت(پیاده روی خانوادگی) با شعار «امام رئوف(ع)، امام وحدت» از جمله این برنامه ها است.

 

حجت الاسلام فولادی در پایان خاطرنشان کرد: برپایی غرفه و ایستگاه های صلواتی به نام مقدس امام رضا(ع) از سوی گروه های مردمی اهل سنت، اجرای برنامه های محلی با نگاه قومیتی در شهرها و روستاها با محوریت امام رضا(ع)، آذین بندی و چراغانی مساجد، تکایا و مراکز فرهنگی و تبلیغی استان ها از سوی مردم و خیرین اهل سنت از جمله فعالیت هایی است که مجمع در این ایام و در راستای گرامیداشت دهه کرامت در دستور کار خود دارد.

 

کد خبر 805443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha